>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hentbol Uzmanlık 7 AEP447 Seçmeli Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Engin ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
1) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
2) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
2) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
3) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek
3) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek
4) Antrenman örneklerinin oluşumunu kavrayabilmek
4) Antrenman örneklerinin oluşumunu kavrayabilmek
5) Hentbol oyun taktiklerini yorumlayabilmek
5) Hentbol oyun taktiklerini yorumlayabilmek
6) Müsabaka Analizi yapabilme becerisine sahip olmak
6) Müsabaka Analizi yapabilme becerisine sahip olmak

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
2                        
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
3                        
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
4                        
4   Yüksek   Yüksek Orta   Orta Orta        
5                        
5 Yüksek   Yüksek Yüksek   Yüksek Orta   Orta Orta Orta Yüksek
6                        
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP 239 Antrenman Bilimi 1

Dersin İçeriği

Hentbolde kuvvet çalışmaları, Hentbolde elastik kuvvet çalışmaları, Hentbolde dairesel antrenman, Hentbolde dayanıklılık antrenmanı, Hentbolde ısınma ve soğuma dönemleri, Hentbolde öğretim yöntemleri, Komut yöntemi, Eşli yöntem, Kendi kendini kontrol yöntemi, Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi, Problem çözme yöntemi, Alıştırma yöntemi, Oyun yöntemi, Hentbolda zihinsel antrenman ve motivasyon, Hentbolda yetenek seçimi, Hentbolda performans testleri, Hentbolda motorsal testler, Hentbolda teknoloji kullanımı, İlaç kullanımı ve ergojenik yardımlar

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hentbola oyun anlayışı
2) Mini Hentbol öğretimine giriş
3) Hentbol oyun kuralları
4) top atma tutma, Küçük spor oyunlarına hazırlık ,top sürme,
5) Top atma, tutma, pas teknikleri (temel pas, sıçrayarak pas, bilek pas, sektirme pas…)
6) değişik yönlerden gelen topların tutulması, ikili üçlü gruplarla pas çalışmaları
7) paslaşma esnasında yer değiştirme alıştırmaları
8) Sınav
9) aldatma tekniği, rakibi aldatma sonrası geçiş alıştırmaları
10) tek yönlü ve çift yönlü aldatma teknikleri
11) toplu ve topsuz aldatma teknikleri, uygun mesafede aldatma çalışmaları
12) kale atışları (atış tekniklerinin öğretilmesi)
13) Pozisyonlardan kale atışları
14) ikili ve üçlü gruplar halinde kombine hücum alıştırmaları
15) temel duruş ve savunma tekniğinin kazandırılması.
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- DORAK, F.,(1994),Hentbol, Bireysel Hücum Ve Savunma, Bilim Ofset Yayınevi, İzmir.
2- SEVİM, Y.,(2010),Hentbol Teknik -Taktik, Fil Yayınevi, Ankara.
3- TAŞKIRAN, Y.,(1997),Hentbol’da Performans, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
4- TAŞKIRAN, Y., DEMİRDİZEN, A., ÇETİN, E.,(2002),Hentbolda Temel Eğitim, Yayıncı Yayınevi, Kocaeli.
5- DORAK, F., VURGUN, N., (2008), Hentbol Oyun Duyusundan Hızlı Oyuna, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
6- KARADENİZLİ, İ., Z., (2017),Hentbolda Atış Hızı ve Kuvvetinin Biyomekanik Analizi, Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte