>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Grup 4 Seçmeli Futbol AEP429 Seçmeli Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Engin ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Futbolun tanımı ve tarihçesini açıklayabilmek
2) Futbol oyun kurallarını yorumlayabilmek
3) Futbol temel alan bilgisine sahip olmak
4) Futbolda temel teknikleri uygulayabilmek
5) Futbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük   Düşük Orta Düşük Düşük Düşük
2 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük   Düşük Orta Düşük Düşük Düşük
3 Orta Orta Orta Orta   Düşük   Düşük Orta Düşük Düşük Düşük
4 Orta Orta Orta Orta   Düşük   Düşük Orta Düşük Düşük Düşük
5 Orta Orta Orta Orta   Düşük   Düşük Orta Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP 305 Futsal - Futboltenisi

Dersin İçeriği

Futbolun Tanımı; Dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi; Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi; Futbola özgü ısınma ve streching; Futbolda teknik; Futbolda topa yatkınlık çalışmaları; Topsuz çalışmalar (koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı); Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü, ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar; Ayak içi, Üstü, Dışı, Tabanı, Diz, Göğüs ve Kafa ile yapılan top kontrolleri; Futbol öğretim ilke ve yöntemleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Futbolun tanımı,dünyada ve türkiyede futbolun tarihsel gelişimi.
2) Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi.
3) Futbola özgü ısınma ve streching.
4) Futbolda teknik.
5) Futbolda topa yatkınlık çalışmaları.
6) Topsuz çalışmalar(koşma,atlama,yön değiştirme,vücut çalımı).
7) Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar.
8) Sınav.
9) Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar.
10) Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri.
11) Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri.
12) Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri.
13) Futbol öğretim ilke ve yöntemleri.
14) Futbol öğretim ilke ve yöntemleri.
15) Futbol öğretim ilke ve yöntemleri.
16) Sınav.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Türkiye Futbol Federasyonu,(2016) “Futbol Oyun Kuralları ”, İstanbul.
2- BAŞYAZICIOĞLU,M.,(1997),Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları,Bağırgan Yayımevi,Ankara.
3- TOPKAYA,İ.,Tekin,A.T.,(1998),Genel Kuramsal Bir Bakış ve Futbol Eğitim Öğretimi, Üniversiteliler Ofset,İzmir.
4- İNAL,A,N.,(2004),Futbolda Eğitim-Öğretim, Nobel Yayınevi,Ankara.
5- ACAR,M.F.,(2000),Futbolda Çocuk ve Gençlerin Antrenmanları, Meta Basım, İzmir.
6- AKSOY,F.,(2012),Altyapıda Saha İçi Uygulamalar-II-,Has Matbaa,İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte