>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Voleybol Uzmanlık 8 AEP424 Seçmeli Lisans 4 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nahit YENİGÜN
Öğr. Gör. Serpil SARPER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sporda gözlem ve ölçmenin önemi. kavranıldı
1) Sporda gözlem ve ölçmenin önemi. kavranıldı
2) Voleybolda kullanılan istatistiklerin tanımı. kavranıldı
2) Voleybolda kullanılan istatistiklerin tanımı. kavranıldı
3) Rakip takım için tutulan istatistikler. kavranıldı
3) Rakip takım için tutulan istatistikler. kavranıldı
4) Hakemlik bilgileri. kavranıldı
4) Hakemlik bilgileri. kavranıldı
5) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak. kavranıldı
5) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak. kavranıldı
6) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak. kavranıldı
6) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak. kavranıldı
7) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak. kavranıldı
7) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak. kavranıldı
8) vize
8) vize
9) Müsabaka dönemi içinde uygulanan testler ve performansın değerlendirilmesi. kavranıldı
9) Müsabaka dönemi içinde uygulanan testler ve performansın değerlendirilmesi. kavranıldı
10) Rakip takımların özelliklerine bağlı olarak taktik antrenman planlaması. kavranıldı
10) Rakip takımların özelliklerine bağlı olarak taktik antrenman planlaması. kavranıldı
11) maç değerlendirme. kavranıldı
11) maç değerlendirme. kavranıldı
12) Voleybolda yeni başlayan oyuncuların beceri öğreniminde antrenman planlanması. kavranıldı
12) Voleybolda yeni başlayan oyuncuların beceri öğreniminde antrenman planlanması. kavranıldı
13) Yetenek belirlemede kullanılan testler. kavranıldı
13) Yetenek belirlemede kullanılan testler. kavranıldı
14) Oyuncuların oynadıkları pozisyonlar. kavranıldı
14) Oyuncuların oynadıkları pozisyonlar. kavranıldı
15) Genel tekrar. kavranıldı
15) Genel tekrar. kavranıldı
16) final
16) final

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2                        
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                        
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4                        
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5                        
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6                        
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7                        
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8                        
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9                        
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10                        
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
11                        
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
12                        
12 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
13                        
13 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
14                        
14 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
15                        
15 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
16                        
16 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

BES436(Meslek Bilgisi) İleri Antrenman Bilgisi BES452 (Meslek Bilgisi) Hareket Analizi BES231 Egzersiz Fizyolojisi BES225 Öğretim İlke ve Yöntemleri

Dersin İçeriği

Mini Voleybol; Plaj Voleybolu; Voleybol Müsabaka Yönetmeliği; Voleybolda Hakemlik; Oyuncu, Antrenör ve Hakem İlişkileri; Libero Oyuncusunun Özellikleri ve Voleybola Getirdiği Yenilikler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sporda gözlem ve ölçmenin önemi
2) Voleybolda kullanılan istatistiklerin tanımı
3) Rakip takım için tutulan istatistikler
4) Hakemlik bilgileri
5) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak
6) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak
7) Müsabaka ortamında takım yönetmek, izlemek ve istatistik tutup değerlendirme yapmak
8) vize
9) Müsabaka dönemi içinde uygulanan testler ve performansın değerlendirilmesi
10) Rakip takımların özelliklerine bağlı olarak taktik antrenman planlaması
11) maç değerlendirme
12) Voleybolda yeni başlayan oyuncuların beceri öğreniminde antrenman planlanması
13) Yetenek belirlemede kullanılan testler
14) Oyuncuların oynadıkları pozisyonlar
15) Genel tekrar
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- •Orkunoğlu, Oktay, Traıner Tactıcs, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997, •Yeniçeri, Selim, Voleybol Antrenörlüğü, Beyaz Yayınları, İstanbul, 1998, •T.V.F., Resmi Oyun Kuralları,2001-2004, Sim Matbaacılık, Ankara, •Orkunoğlu, Oktay, Sporda Güç Geliştirme, Ankara, 1989, •Paşaoğlu, Abdullah, Ders Notu, İstanbul, 1987, •T.V.F., Development In International Top-Volleyball, •Hançer, Aritun, Voleybolda Taktik, İstanbul, 1998, •Bengü, Mehmet, Voleybol, Adam Yayıncılık. •Cengiz, Ali, Voleybol Oyun Kuramı Ve Alıştırmalar.
2- •Orkunoğlu, Oktay, Traıner Tactıcs, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997, •Yeniçeri, Selim, Voleybol Antrenörlüğü, Beyaz Yayınları, İstanbul, 1998, •T.V.F., Resmi Oyun Kuralları,2001-2004, Sim Matbaacılık, Ankara, •Orkunoğlu, Oktay, Sporda Güç Geliştirme, Ankara, 1989, •Paşaoğlu, Abdullah, Ders Notu, İstanbul, 1987, •T.V.F., Development In International Top-Volleyball, •Hançer, Aritun, Voleybolda Taktik, İstanbul, 1998, •Bengü, Mehmet, Voleybol, Adam Yayıncılık. •Cengiz, Ali, Voleybol Oyun Kuramı Ve Alıştırmalar.
3- •Orkunoğlu, Oktay, Traıner Tactıcs, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997, •Yeniçeri, Selim, Voleybol Antrenörlüğü, Beyaz Yayınları, İstanbul, 1998, •T.V.F., Resmi Oyun Kuralları,2001-2004, Sim Matbaacılık, Ankara, •Orkunoğlu, Oktay, Sporda Güç Geliştirme, Ankara, 1989, •Paşaoğlu, Abdullah, Ders Notu, İstanbul, 1987, •T.V.F., Development In International Top-Volleyball, •Hançer, Aritun, Voleybolda Taktik, İstanbul, 1998, •Bengü, Mehmet, Voleybol, Adam Yayıncılık. •Cengiz, Ali, Voleybol Oyun Kuramı Ve Alıştırmalar.
4- •Orkunoğlu, Oktay, Traıner Tactıcs, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997, •Yeniçeri, Selim, Voleybol Antrenörlüğü, Beyaz Yayınları, İstanbul, 1998, •T.V.F., Resmi Oyun Kuralları,2001-2004, Sim Matbaacılık, Ankara, •Orkunoğlu, Oktay, Sporda Güç Geliştirme, Ankara, 1989, •Paşaoğlu, Abdullah, Ders Notu, İstanbul, 1987, •T.V.F., Development In International Top-Volleyball, •Hançer, Aritun, Voleybolda Taktik, İstanbul, 1998, •Bengü, Mehmet, Voleybol, Adam Yayıncılık. •Cengiz, Ali, Voleybol Oyun Kuramı Ve Alıştırmalar.
5- ...........................
6- .............................
7- ......................
8- ..............................
9- .......................
10- ........................

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte