>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Badminton Uzmanlık 8 AEP416 Seçmeli Lisans 4 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Selim YILDIZ
Öğr. Gör. Serpil SARPER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Müsabaka analizlerinin değerlendirilmesi, Mental Badminton, Badmintonda beslenme, Materyal geliştirme ve kullanmayı kavratabilmek
2) Badmintonda Test ve Ölçümler; Zamana Göre Performans Testlerinin Uygulanması; Tekniğe Yönelik Testlerin Uygulanması; Mental Badminton; Zihinsel Hazırlık; Beslenme; Sporcu Özelliklerine Göre Gözlem Kartı Hazırlama Yöntemleri; Sporcu Gözlem Yapma ve Değerlendirilmesi, Müsabaka Gözlem ve Analizlerinin Değerlendirilmesi; Öğretim Teknolojisinden Yararlanma; Öğretim Teknolojisinin Kullanılması, Badminton Öğretimine Yönelik Öğretim Materyali Geliştirme ve Kullanımı, Badmintonda Yeni Gelişmelerin İzlenmesi ve Taranması.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP239 Antrenman Bilgisi, AEP120 SporFizyoloji, BSY109 İnsan Anatomisi

Dersin İçeriği

Temel Tekniklerin Öğretilmesi; Raket Tutuş Biçimleri; Forehand Raket Tutuşu, Backhand Raket Tutuşu, Forehand ve Backhand Raket Tutuş Teknikleriyle İlgili Çalışma Drilleri; Top-Raket Koordinasyonunu Geliştirme Çalışmaları; Top ve Raketin Buluşma Bölgeleri; Oluşan Hataların Giderilmesi; Temel Duruş Teknikleri; Temel Bekleme Pozisyonu, Servis Bekleme ve Atma Pozisyonu Çalışmaları. Yüksek Servis, Kısa Servis, Swip Servis, Servis Atışlarında Vücut, Ayak Pozisyonları, Vuruş Evresi; Servis Çeşitleri ve Topun İzlediği Uçuş Yolu; Servis Çeşitlerinin Maç Sistemine Göre Kullanılması; Oluşan Hataların Giderilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Badminton sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi.
2) Badminton oyun alanı hakkında bilgi.
3) Holding racquet and teaching of basic standing position
4) Badminton raket tutuş teknikleri ile ilgili çalışma drilleri.
5) Top-raket Koordinasyonunu geliştirme çalışmaları.
6) Top-raket Koordinasyonunu geliştirme çalışmaları.
7) Topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi.
10) Temel Duruş Teknikleri ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
11) Servis bekleme pozisyonu ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
12) Servis atma pozisyonu ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
13) Temel duruş teknikleriin oyun alanında uygulanması, çalışma drilleri ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
14) Tüm işlenen konularda genel değerlendirme
15) Dönem sonu sınavına hazırlık çalışmaları.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Salman, S.& M. Salman (1994) Badminton. Ankara: Onay Ajans.
2- Gülmez,İrfan (2007) Her Yönüyle Badminton.Ankara:Nüve Yayın.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte