>

Psikolojik Sorunlarda Sosyal Rehabilitasyon

Rekreasyon

Spor Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Psikolojik Sorunlarda Sosyal Rehabilitasyon RKR310 Zorunlu Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Elif KARAGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) psikolojik terimlerin öğrenilmesi.
2) Ruhsal hastalık kavramı ve sınıflandırılmasını bilme
3) Ruhsal hastalıkların tedavisinde izlenen yaklaşımlar. Terapi kuramlarını tanıma.
4) Ruhsal hastalıkların rehabilitasyonu ve önlenmesinde rekreasyonun önemi ve etkisini öğrenme
5) Çocukluk ve gençlik döneminde ruhsal hastalıklar açısından risk faktörlerini bilme.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Orta   Orta       Düşük Orta   Orta   Orta Yüksek
2   Orta   Orta Orta   Orta Orta           Yüksek
3         Orta     Yüksek           Yüksek
4 Orta             Yüksek           Yüksek
5               Yüksek           Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Psikoloji, Gelişim ve Öğrenme

Dersin İçeriği

ruhsal hastalıkları tanımak ve hastalarla egzersiz ve rekreatif etkinlikler yapabilecek beceri geliştirmek.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel psikoloji konularına giriş, psikoloji kuramlarını hatırlama.
2) Hastalık kavramı ve sağlık kavramı, Ruh sağlığı kriterlerin öğrenilmesi
3) Ruhsal hastalıkların sınıflandırılması, ve çeşitleri.
4) Duygudurum bozukluklarının öğrenilmesi.
5) Duygu durum bozukluklarında tedavi yaklaşımları ve sosyal rehabilitasyon
6) Anksiyete bozukluklarını öğrenme.
7) Kişilik bozukluklarını öğrenme.
8) Kişilik ve anksiyete bozuklukları tedavilerini tanıma, sosyal rehabilitasyonu öğrenme.
9) Şizofreni ve diğer psikotik bozuklukları tanıma
10) Şizofreni ve diğer psikotik bozukluk tedavilerini tanıma, sosyal rehabilitasyonu öğrenme.
11) Somataform bozukluklar ve tedavilerinin öğrenilmesi.
12) Çocukluk ve gençlik döneminde ortaya çıkabilecek ruhsal hastalıklar ve risk etmenlerini öğrenme.
13) Bağımlılıklarla ilgili bozukluklar ve risk etmenlerini öğrenme.
14) Dissosiyatif bozukluklar, risk etmenleri, tedaviler ve sosyal rehabilitasyonu öğrenme.
15) uyum bozuklukları, başka türlü isimlendirilemeyen bozukluklar, risk etmenleri, tedaviler ve sosyal rehabilitasyonu öğrenme.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Stres ve Başa Çıkma Yolları, Acar Baltaş, Zuhal Baltaş, Remzi Kitabevi.
2- "NLP Kişisel Liderlik", Prof. Dr. Turgay Biçer, Beyaz Yayınları
3- Stres ve Başa Çıkma, Nesrin Hisli Şahin, Psikologlar Derneği Yayınları.
4- İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitabevi.
5- Psikolojiyi anlamak, Psikologlar Derneği Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Benzetim
9) Beyin Fırtınası
10) Örnek Olay
11) Bireysel Çalışma
12) Problem Çözme
13) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Uygulama

1

50%

Proje

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte