>

Seçmeli Uzmanlik Alani 2 Okullar Rekreasyonu

Rekreasyon

Spor Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Seçmeli Uzmanlik Alani 2 Okullar Rekreasyonu RKR414 Seçmeli Lisans 4 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Betül BAYAZIT
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Eyüp UZUNER
Öğr. Gör. Enis ÇOLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Etkinliklere katılır.
2) Özelliklerine göre kişilere davranır.
3) Öğretim materyallerini kullanır.
4) Materyalleri yaş gruplarına göre çeşitlendirir.
5) Yaş gruplarına yönelik okullarda organizasyon yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük   Yüksek     Orta      
2 Yüksek       Yüksek     Yüksek     Orta      
3 Yüksek             Yüksek     Orta      
4 Yüksek   Düşük     Orta   Yüksek     Orta      
5 Yüksek       Düşük     Yüksek   Yüksek Orta      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

BES 309 psikomotor gelişim, BES 322 beceri öğrenimi, BES 241 çocuk ve spor, BES 417 rehberlik

Dersin İçeriği

Yaş gruplarının özellikleri, yaş gruplarına göre sosyal-ruhsal-motor-duysal gelişim özellikleri, rekreatif etkinliklerin çocuklar ve gençler üzerindeki etkileri. Özel ve devlet okullarında uygulanan etkinlikler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Alınan iyi bir eğitim sonunda ne olmalıdır?
2) Çocukların psikolojik özellikleri
3) Gençlerin psikolojik özellikleri
4) Sorun çözme becerileri , gelişim dönemlerinin irdelenmesi
5) Gösteri (demonstrasyon) tekniğinin kullanımı
6) Okullarda ekip çalışması ve liderlik
7) Eğitim ülkenin gelişmişlik düzeyine göre farklılık gösterir mi?
8) Ara sınav
9) Bir alanın meslekleşme koşulları
10) İletişim becerileri ve öğrencilerle ilişkiler
11) Okul öncesi eğitimin amaçları ve görevleri
12) İlköğretim ve orta öğretimin amaçları ve görevleri
13) Kampüs rekreasyonu
14) Çalışma becerilerinin geliştirilmesi ve pozitif düşünme
15) Yaş gruplarına yönelik materyal geliştirme ve uygulama
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme.
2- Kraus, R. G. (1964). Recreation and the Schools. Guides to Effective Practices in Leisure Education and Community Recreation Sponsorship.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

20%

Uygulama

1

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte