>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Seçmeli Ders 7 Espor RKR421 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Eyüp UZUNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Esporu ve önemini bilir.
2) Esporda program geliştirir.
3) Espor sınıflandırmalarını bilir.
4) Espor oyun kurallarını bilir.
5) Esporda ulusal ve uluslararası oyun kurallarını bilir.
6) Esporun tarihsel gelişimini bilir.
7) Esporun özelliklerini ve önemini bilir.
8) Sporcu seçiminde dikkat edilecek konuları bilir.
9) Esporda dikkat edilecek konuları bilir.
10) Espor türlerini bilir
11) Esporda risk yönetimini bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek            
2 Düşük Düşük                        
3 Düşük                          
4 Düşük                          
5 Düşük                          
6 Düşük                          
7 Yüksek                          
8 Düşük                          
9 Yüksek                          
10 Düşük                          
11 Orta                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Temel Bilgi Teknolojileri

Dersin İçeriği

Espor ile ilgili tanımlamalar, tarihsel bilgiler, sınıflandırmalar, kurallar, teknolojik gelişmeler ve diğer bileşenler ile ilgili bilgilerin verilmesidir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Espor tanımı ve tarihçesi
2) Esporda kullanılan dijital oyun türleri
3) Espor ile ilgili örnek oyunlar
4) Espor ekipmanları
5) Espor oyun kuralları
6) Esporda turnuva organizasyonu
7) Esporda takım bileşenleri
8) Sınav
9) Espor ve antrenman
10) Espor ve teknolojik gelişmeler
11) Espor ekonomisi ve bileşenleri
12) Espor ve rekreasyon ilişkisi
13) Esporda yetenek taraması
14) Esporda koçluk
15) Esporda emniyet ve risk yönetimi
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 2. Collis, W. (2020). The Book of Esports: The Definitive Guide to Competitive Video Games. Rosetta Books.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte