>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sporda Toplam Kalite Yönetimi SYP307 Zorunlu Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gülşah SEKBAN
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Eyüp UZUNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Toplam kalite yönetimi ile ilgili kavramları öğrenme ve spor örgütlerinde nasıl uygulanabileceğini bilme.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek   Yüksek Orta Yüksek     Düşük   Orta Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Yönetim Düşüncesinin Gelişimi; Yönetimde toplam kalite anlayışı: Toplam kalite kavramının tanımı ve gelişimi, Toplam kalite yönetiminin üstünlükleri ve faydaları; Toplam kalite yönetimine bütünsel bir bakış; Kalite grupları, Temel yönetim kavramları; Toplam Kalite Yönetimi: Organizasyonlar, Sistemler, Araçlar ve Teknikler, Temel problem çözme araçları, Pareto analizi, Kalite disiplinleri; Bir toplam kalite yönetimi: Teşhis ve hazırlık, Yönetim kararlılığı ve ilgisi, Yoğun katılım, gözden geçirmeler ve yeniden başlama; Kalite mastır planı.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kalite yönetimi ile ilgili temel kavramlar
2) Kalite türleri
3) Kalite yönetimi ve çalışanlar
4) Faaliyetler ile ilgili kalite yönetimi
5) Bireysel aktivitelerde kalite yönetimi
6) Grup aktivitelerinde kalite yönetimi
7) Kalite yönetimi planı
8) Sınav
9) Tesislerdeki kalitenin yönetimi
10) Acil durum eylem planı
11) Kalite yönetimi ve hukuksal boyutlar
12) Kalite yönetimi ve doğa
13) Kalite yönetimi ve çeşitli olaylar
14) Örnek kalite yönetimi çalışmaları
15) Örnek kalite yönetimi çalışmaları
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Buswell, J., Williams, C., Donne, K., & Sutton, C. (2016). Service quality in leisure, events, tourism and sport. CABI.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte