>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hentbol SYP221 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Engin ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hentbolun tanımı ve tarihçesini açıklayabilmek
2) Hentbol oyun kurallarını yorumlayabilmek
3) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
4) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
5) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek Yüksek Yüksek              
2         Yüksek Yüksek Yüksek              
3         Yüksek Yüksek Yüksek              
4         Yüksek Yüksek Yüksek              
5         Yüksek Yüksek Yüksek              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

SYP 301 Antrenman Bilgisi

Dersin İçeriği

Hentbol oyun kuralları, Hentbolun tarihsel gelişimi, Türkiye’de ve dünyada hentbol, Teknik (top atma tutma, paslaşmalar, kale atışları, aldatma teknikleri, bireysel savunma, hentbolda koşu teknikleri..), Top sürme, Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, hızlı hücum çıkış sistemleri, bireysel-grup ve takım savunma sistemleri, kaleci çalışmaları, Azlıkta ve çoklukta hücum-savunma çalışmaları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Teo:hentbolun tarihi; Dünyada ve Türkiyede gelişimi Uyg: top atma tutma alıştırmaları
2) Teo:uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; top sürme ve pas teknikleri
3) Teo: Uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; teknikle bağlantılı oyunlar, top sürme, pas teknikleri, temel atış formları
4) Teo: bireysel, grup ve takım hücumu Uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma
5) Teo: bireysel, grup ve takım savunması Uygulama: Atış teknikleri, pasla bağlantılı atış alıştırmaları, bireysel savunma alıştırmaları
6) Teo: Takım hücumu ve takım hücum taktikleri Uygulama: ikili, üçlü dörtlü grup hücumu, aldatma çalışmaları
7) Teo: Hücum ve savunma sistemleri Uygulama: grup ve takım hücumu (yükleme, çapraz geçiş, katlar..)
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Teo: Savunma sistemleri (avantaj ve dezavantajları) Uygulama: bireysel, grup ve takım savunması, temel duruş, kayma adımı çalışmaları, öne çıkma - geriye çekilme - emniyete alma
10) Teo: kaleci seçimi, kaleci için oyun kuralları, kaleci teknikleri Uygulama: kaleci teknikleri ve kaleci çalışmaları, grup hücumu
11) Teo: azlıkta ve çoklukta; hücum ve savunma Uygulama: 1:1, 2:1, 2:2, 3:2, 3:3, 3;4, 4:3, 4:4 hücum ve savunma alıştırmaları
12) Teo: oyuncu bölgeleri ve yetenek seçimi; bölgelere göre oyuncuları fiziksel ve motorsal özellikleri nasıl olmalı? Uygulama; bölgesel hücum alıştırmaları: kanat- oyun kurucu ve pivot işbirliği, Sol oyun kurucu-Orta oyun kurucu ve pivot işbirliği, kanat oyun kurucu işbirliği, oyun kurucu pivot çalışmaları
13) Grupta hücum ve savunma teknikeri Piston, çapraz geçiş, pozisyon değişme, bu tekniklerin atışlarla bağlantısı Öne çıkma, emniyete alma, rakibi alma aktarma, çapraz geriye çekilme
14) Teo: kombine savunma türleri Uygulama: 5:5 ve 6:6 hücum savunma (maç formunda), 5:1 ve 3:2:1 savunma çalışmaları ve basamaklı alıştırmalar
15) Teo: hızlı oyun anlayışı, hızlı hücum, hızlı hücum tipleri ve hızlı hücum aşamaları Uyg: hızlı hücum alıştırmaları, hızlı hücum çıkışları, pas arası çalışmaları, serbest atış taktiği ve 7m atışları, 5:5 - 6:6 maç
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- TAŞKİRAN Y, “Hentbol’da Performans”, Bağırgan Yayınevi, Ankara 1997.
2- SEVİM Y, “Hentbol, Teknik Taktik” Gazi Yayınevi 1997.
3- DORAK, F: “Hentbol, Bireysel Hücum Ve Savunma”, Bilim Ofset Yayınevi, İzmir 1994.
4- Hentbol Federasyonu, “Hentbol Oyun Kuralları ” 2016.
5- TAŞKİRAN, Y., DEMİRDİZEN, A., ÇETİN, E., “Hentbolda Temel Eğitim”, Yayıncı Yayınevi, Kocaeli, 2002.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte