>

Yardımcı Uzmanlık Alanı 1 Sponsorluk, Pazarlama, Reklam Ve Halkla İlişkiler

Spor Yöneticiliği

Spor Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yardımcı Uzmanlık Alanı 1 Sponsorluk, Pazarlama, Reklam Ve Halkla İlişkiler SYP423 Seçmeli Lisans 4 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Kürşad SERTBAŞ
Öğr. Gör. Rıza ERDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sporda sponsorluk faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Spor organizasyonlarında sponsorluk, reklam ve pazarlama hakkında bilgi sahibi olur.
3) Reklam yaratıcılığı ve halkla ilişkiler konusunda bilgi sahibi olur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Orta               Orta   Yüksek   Yüksek
2   Orta               Orta   Yüksek   Yüksek
3   Orta               Orta   Yüksek   Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

SYP312 Sponsorluk, Halkla İlişkiler Ve Pazarlama HIT115 Halkla İlişkiler ve Tanıtım I HIT116 Halkla İlişkiler ve Tanıtım II HIT211 Medya İlişkileri Yönetimi HIT216 Halkla İlişkiler için Reklam Tasarımı HIT310 Halkla İlişkilerde Yaratıcılık BES281 (Genel Kültür) Sporda Sponsorluk

Dersin İçeriği

Sponsorluğun tarihi gelişimi, Reklam ve halkla ilişkiler aracı olarak sponsorluk, sporda sponsorluk faaliyetleri, sporda halkla ilişkiler ve pazarlama, spor organizasyonlarında reklam ve pazarlama teknikleri, reklamda sporu ve sporcuyu kullanma, reklam yaratıcılığı.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sponsorluk, tarihçesi, spordaki kullanımı
2) Reklam, tarihsel gelişimi, reklam mecraları
3) Halkla ilişkiler, tarihsel gelişimi, uygulamalar
4) Halkla ilişkilerde teknoloji
5) Reklamda yaratıcılık ve sanat yönetimi
6) Pazarlama stratejisine giriş, pazarlama teknolojileri, spor ve spor etkinliklerinin pazarlanması
7) Pazarlama ve medya ilişkisi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Olimpiyatlarda sponsorluk
10) Yaratıcı reklam uygulamaları ( Metin, grafik, ses)
11) Televizyon ve reklam
12) Spor malzemeleri pazarlamasında reklam ve halkla ilişkiler
13) Avrupa Birliğinde Sponsorluk
14) Uluslararası spor federasyonlarında sponsorluk
15) İnternet reklamcılığı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

5%

Ödev

1

70%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte