>

Turizmde Otomasyon Sistemleri

Turizm İşletmeciliği

Turizm Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Turizmde Otomasyon Sistemleri TUR204 Zorunlu Lisans 2 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Özlem KÜÇÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kullanılan bilgi-işlem sisteminin temel amacı ve işlevi, kullanımının sağladığı faydaları kavrar.
2) Konuk profili oluşturur.
3) Rezervasyon alımı, teyidi, iptali ve konuğun bekleme listesine alınışı. Rezervasyon geliş şekilleri, konuk profilinin rezervasyon kartına bağlanması, rezervasyon kartı üzerinden oda blokajı yapılması, münferit gelişler ve seyahat acentası veya başka bir kaynakla gelişlerin sistemde tanımlanmasını sağlar.
4) Rezervasyon Opsiyon mönüsü; routing işlemi (birden fazla fatura oluşturma), departmanlar arası iletişimi sağlama (trace), mesaj alma (message), küçük grupların rezervasyonu (party), rezervasyonu kopyalama (add-on), belli bir zaman diliminde konuğun her gün yaptığı bir harcamayı otamatik olarak gece muhasebesi sırasında hesabına aktarma talimatı (fix charge), bir odanın iki veya daha fazla kişi tarafından kullanılması ve hesapların ayrı ayrı tutulması (share).....tüm bu komutları uygular ve öğrenir.
5) Resepsiyon; kayıt-kabul, check-in işlemleri, ödeme şeklinin tanımlanması, müşteri için otelde belli bir harcama limiti oluşturulmasını sağlar.
6) Faturalama işlemleri; konuğun otelin satış merkezlerinde yaptığı harcamaları hesabına aktarma işlemleri (posting), konuk adına ödemeler (paid out), hesap transferleri, düzeltmeleri, indirimler ve faturalama işlemlerini yapar.
7) Odalar yönetimi işlemleri; oda tahsisi işlemleri (otamatik veya manuel), kat hizmetleri işlemleri (temiz oda, arızalı oda, toplam satılabilir oda sayısı vb) uygular.
8) Grup gelişleri ile oda tahsisi işlemleri; standart grup ve kontenjan anlaşması ile grup gelişleri, grubun seyahat acentası veya tur operatörüne bağlanması, cut of date tarihinin girilmesi, rooming list, oda blokajları, oda paylaşımları (share) işlemleri ile check-in işlemlerinin yapılması sağlar.
9) Cashier Options (Kasiyer Seçenekleri); Bir departmanda yapılan harcamaların bir den fazla odaya post edilmesi (batch post), Topluca fatura basımı (batch folios), passer by, quick check out cashier close gbi işlemleri kavrar ve uygular.
10) Raporlar; günlük oda durumu raporları, kat hizmetleri raporları, yöneticilere sunulan raporları hazırlar.
11) Gece muhasebesi işlemleri, devam eden posting işlemlerinin tamamlanması, oda fiyatlarının kontrolü, hesapların kontrolü, çeşitli raporların alınması, balansın yapılması ve sistemin yedeklenmesi işlemlerini yapar.
12) Fidelio Configuaration işlemlerini yapar.
13) Gelir kasa yönetimi işlemleri.Kasa kapatılması, gelir-gider durumu ile ilgili raporları listeler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek            
2 Yüksek            
3              
4              
5              
6              
7              
8              
9              
10              
11              
12              
13              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Turizmde Otomasyon

Dersin İçeriği

Kullanılan bilgi-işlem sisteminin temel amacı ve işlevi, kullanımının sağladığı faydalar. Konuk profili oluşturma ve konaklama geçmişi. Rezervasyon alımı, teyidi, iptali ve konuğun bekleme listesine alınışı. Rezervasyon Opsiyon mönüsü; birden fazla fatura oluşturma talimatı (routing), departmanlar arası iletişimi sağlama (trace), mesaj alma (message), küçük grupların rezervasyonu (party), rezervasyonu kopyalama (add-on), belli bir zaman diliminde konuğun her gün yaptığı bir harcamayı otamatik olarak gece muhasebesi sırasında hesabına aktarma talimatı (fix charge)....Resepsiyon; kayıt-kabul, müşteri dosyaları. Faturalama işlemleri; konuğun otelin satış merkezlerinde yaptığı harcamaları hesabına aktarma işlemleri (posting), konuk adına ödemeler (paid out), hesap transferleri, düzeltmeleri, indirimler ve faturalama işlemleri. Odalar yönetimi bölümü işlemleri; oda tahsisi işlemleri, kat hizmetleri işlemleri, oda durumları, satılabilir oda sayısı. Grup ve oda tahsisi işlemleri; standart grup ve kontenjan anlaşması gereği grup gelişleri, grubun seyahat acentası veya tur operatörüne bağlanması, cut of date tarihinin girilmesi, rooming list, oda blokajları, oda paylaşımları (share). Cashier Options; batch post, folios, passer by, quick check out. Raporlar, günlük oda durumu raporları, kat hizmetleri raporları, yöneticilere sunulan raporlar.... Gece muhasebesi işlemleri, devam eden posting işlemlerinin tamamlanması, oda fiyatlarının kontrolü, hesapların kontrolü, çeşitli raporların alınması, balansın yapılması ve sistemin yedeklenmesi. Fidelio Configuaration: fiyat tanımlamaları, oda tanımlamaları, oda fiyatlarının, rezervasyon şekillerinin ve tiplerinin programa yüklenmesinde kullanılıyor. Gelir kasa yönetimi işlemleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kullanılan bilgi-işlem sisteminin temel amacı ve işlevleri, faydaları
2) Konuk profili oluşturma
3) Rezervasyon işlemleri
4) Rezervasyon opsiyon menüsü
5) Resepsiyon kayıt- kabul işlemleri
6) Faturalama işlemleri
7) Odalar yönetimi işlemleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Grup ve oda tahsis işlemleri
10) Kasiyer seçenekleri
11) Günlük oda durumu raporları
12) Gece muhasebesi işlemleri
13) Fidelio configuration işlemleri
14) Gelir kasa yönetimi işlemleri
15) Kasa kapatılması işlemleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Beyin Fırtınası
7) Altı Şapka Metodu
8) Örnek Olay
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte