>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Turizmde Otomasyon Sistemleri | TUR204 | Zorunlu | Lisans | 2 | Bahar | 5 |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem KÜÇÜK
1) Kullanılan bilgi-işlem sisteminin temel amacı ve işlevi, kullanımının sağladığı faydaları kavrar.
2) Konuk profili oluşturur.
3) Rezervasyon alımı, teyidi, iptali ve konuğun bekleme listesine alınışı. Rezervasyon geliş şekilleri, konuk profilinin rezervasyon kartına bağlanması, rezervasyon kartı üzerinden oda blokajı yapılması, münferit gelişler ve seyahat acentası veya başka bir kaynakla gelişlerin sistemde tanımlanmasını sağlar.
4) Rezervasyon Opsiyon mönüsü; routing işlemi (birden fazla fatura oluşturma), departmanlar arası iletişimi sağlama (trace), mesaj alma (message), küçük grupların rezervasyonu (party), rezervasyonu kopyalama (add-on), belli bir zaman diliminde konuğun her gün yaptığı bir harcamayı otamatik olarak gece muhasebesi sırasında hesabına aktarma talimatı (fix charge), bir odanın iki veya daha fazla kişi tarafından kullanılması ve hesapların ayrı ayrı tutulması (share).....tüm bu komutları uygular ve öğrenir.
5) Resepsiyon; kayıt-kabul, check-in işlemleri, ödeme şeklinin tanımlanması, müşteri için otelde belli bir harcama limiti oluşturulmasını sağlar.
6) Faturalama işlemleri; konuğun otelin satış merkezlerinde yaptığı harcamaları hesabına aktarma işlemleri (posting), konuk adına ödemeler (paid out), hesap transferleri, düzeltmeleri, indirimler ve faturalama işlemlerini yapar.
7) Odalar yönetimi işlemleri; oda tahsisi işlemleri (otamatik veya manuel), kat hizmetleri işlemleri (temiz oda, arızalı oda, toplam satılabilir oda sayısı vb) uygular.
8) Grup gelişleri ile oda tahsisi işlemleri; standart grup ve kontenjan anlaşması ile grup gelişleri, grubun seyahat acentası veya tur operatörüne bağlanması, cut of date tarihinin girilmesi, rooming list, oda blokajları, oda paylaşımları (share) işlemleri ile check-in işlemlerinin yapılması sağlar.
9) Cashier Options (Kasiyer Seçenekleri); Bir departmanda yapılan harcamaların bir den fazla odaya post edilmesi (batch post), Topluca fatura basımı (batch folios), passer by, quick check out cashier close gbi işlemleri kavrar ve uygular.
10) Raporlar; günlük oda durumu raporları, kat hizmetleri raporları, yöneticilere sunulan raporları hazırlar.
11) Gece muhasebesi işlemleri, devam eden posting işlemlerinin tamamlanması, oda fiyatlarının kontrolü, hesapların kontrolü, çeşitli raporların alınması, balansın yapılması ve sistemin yedeklenmesi işlemlerini yapar.
12) Fidelio Configuaration işlemlerini yapar.
13) Gelir kasa yönetimi işlemleri.Kasa kapatılması, gelir-gider durumu ile ilgili raporları listeler.
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Yüksek | |||||||
2 | Yüksek | |||||||
3 | ||||||||
4 | ||||||||
5 | ||||||||
6 | ||||||||
7 | ||||||||
8 | ||||||||
9 | ||||||||
10 | ||||||||
11 | ||||||||
12 | ||||||||
13 |
Yüz Yüze
Yok
Turizmde Otomasyon
Kullanılan bilgi-işlem sisteminin temel amacı ve işlevi, kullanımının sağladığı faydalar. Konuk profili oluşturma ve konaklama geçmişi. Rezervasyon alımı, teyidi, iptali ve konuğun bekleme listesine alınışı. Rezervasyon Opsiyon mönüsü; birden fazla fatura oluşturma talimatı (routing), departmanlar arası iletişimi sağlama (trace), mesaj alma (message), küçük grupların rezervasyonu (party), rezervasyonu kopyalama (add-on), belli bir zaman diliminde konuğun her gün yaptığı bir harcamayı otamatik olarak gece muhasebesi sırasında hesabına aktarma talimatı (fix charge)....Resepsiyon; kayıt-kabul, müşteri dosyaları. Faturalama işlemleri; konuğun otelin satış merkezlerinde yaptığı harcamaları hesabına aktarma işlemleri (posting), konuk adına ödemeler (paid out), hesap transferleri, düzeltmeleri, indirimler ve faturalama işlemleri. Odalar yönetimi bölümü işlemleri; oda tahsisi işlemleri, kat hizmetleri işlemleri, oda durumları, satılabilir oda sayısı. Grup ve oda tahsisi işlemleri; standart grup ve kontenjan anlaşması gereği grup gelişleri, grubun seyahat acentası veya tur operatörüne bağlanması, cut of date tarihinin girilmesi, rooming list, oda blokajları, oda paylaşımları (share). Cashier Options; batch post, folios, passer by, quick check out. Raporlar, günlük oda durumu raporları, kat hizmetleri raporları, yöneticilere sunulan raporlar.... Gece muhasebesi işlemleri, devam eden posting işlemlerinin tamamlanması, oda fiyatlarının kontrolü, hesapların kontrolü, çeşitli raporların alınması, balansın yapılması ve sistemin yedeklenmesi. Fidelio Configuaration: fiyat tanımlamaları, oda tanımlamaları, oda fiyatlarının, rezervasyon şekillerinin ve tiplerinin programa yüklenmesinde kullanılıyor. Gelir kasa yönetimi işlemleri.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Beyin Fırtınası
7) Altı Şapka Metodu
8) Örnek Olay
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte