>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
2. Yabancı Dil Rusça I TUF305 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nejla YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) En basit düzeyde sözlü tanışma kalıplarını, uğurlama ifadelerini ve “oku, dinle, tekrar et” gibi basit emir cümlelerini kurar.
2) Vurguyu doğru yerde kullanarak kelimeleri doğru telaffuz eder.
3) Temel soru kalıplarını kullanarak soru sorar ve cevap verir.
4) Basit telefon görüşmelerini yapar.
5) Ülke, milliyet, meslekler, aile bireyleri ve kendisi hakkında bilgi verir.
6) İsimlerin çoğullarını yapar, 1’den 30’a kadar rakamları sayar, isimleri cinslere (eril, dişil, nötr) ayırır, iyelik zamirlerini ve cinslere göre “kimin?” sorusunu kullanarak sorulara cevap verir.
7) Hava hakkında bilgi verir, insanların hal ve hatırını sorar.
8) Kendisi hakkında basit cümleler yazar, yavaş konuşulduğunda karşısındaki kişiyi anlar, basit cümleler ile kendisini ifade eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe, İngilizce

Dersin İçeriği

Bu ders tanışma, alfabe, emir cümleleri, telaffuz ve vurgu çalışması, Bu kimdir? Bu nedir? soruları, telefon görüşmesi, şahıs zamirlerinin yalın halleri, “Nerede?” ve “Hava nasıl? ”sorusu, , “Ne zaman?” sorusu, isimlerin cinsleri, günün dilimlerinde kullanılan zaman ifadeleri, ayrılırken kullanılan ayrılma sözcükleri, iyelik zamirleri ve cinslere göre “kimin?” “ sorusu, aile üyelerinin isimlerinin öğretilmesi, sayılar, ülkeler ve milliyetler, çoğul isimler, meslek isimleri, sayılar, “Kaç yaşındasın?” sorusu konularını kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma, alfabe, emir cümleleri
2) Alfabenin tekrarı, telaffuz ve vurgu çalışması
3) Bu kimdir? Bu nedir? soruları
4) Telefon görüşmesi, şahıs zamirlerinin yalın halleri
5) “Nerede?”, “Hava nasıl? ” soruları
6) İsimlerin cinsleri, “Ne zaman?” sorusu
7) Günün dilimlerinde kullanılan zaman ifadeleri, ayrılırken kullanılan ayrılma sözcükleri, tekrar
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İyelik zamirleri ve cinslere göre “kimin?” “ sorusu, aile üyelerinin isimlerinin öğretilmesi
10) Sayılar, ülkeler ve milliyetler
11) Çoğul isimler
12) Meslek isimleri
13) Sayılar, “Kaç yaşındasın?” sorusu
14) Öğrenilen konuların tekrarı
15) Öğrenilen konuların tekrarı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Antonova, V.E., Nahabina, M.M., Tolstıh, A.A., 2006 Doroga v Rossiyu 1, Multilingual, İstanbul.
2- Stanislav Çernişov, Poyehali 1, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2009.
3- V.G. Şçerbinin, Türkçe-Rusça, Rusça-Türkçe Sözlük, Multilingual Yayınları, İstanbul, 1999.
4- Anikina, M.N., Lesnitsa, Uçebnik-Kniga Po Russkomu Yazıku, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Rol Yapma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Diğer

Mesleki Uygulama

İstenmemekte