>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
2. Yabancı Dil Rusça II TUF306 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nejla YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sıfatları cinslere göre kullanır, 30’dan 100’e kadar sayıları sayar, meyve ve sebze isimlerini söyler, “vermek” ve “beğenmek” fiillerini meyve ve sebze isimleri ile kullanarak basit cümleler kurar
2) Nesnelerin fiyatlarını sorar.
3) Geniş zamanda birinci ve ikinci gruba ait fiillerin çekimini yapar, temel soru kalıplarını (kim, nerede, ne zaman?) “düşünmek” ve “bilmek” fiilleri ile kullanarak basit cümleler kurar
4) İsmin –de halini ve –i halini kullanır, “ve, veya, fakat” bağlaçlarını kullanarak daha uzun diyaloglar ve cümleler kurar
5) Hobilerinden bahseder, günlük hayatta karşılaşılan “dur, istasyon, hastane” gibi ifadeleri anlar
6) Renkler, mevsimler, aylar ve haftanın günlerini söyler, “Bugün günlerden ne?” sorusuna cevap verir
7) Kendisi hakkında basit cümleler yazar, yavaş konuşulduğunda karşısındaki kişiyi anlar, basit cümleler ile kendisini ifade eder

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe, İngilizce

Dersin İçeriği

Sıfatlar, Sayılar, Meyve ve sebze isimleri, “Vermek” ve “beğenmek” fiilleri, fiyat sorma, Geniş zaman, “Bilmek”, “düşünmek” fiilleri, İsmin –de hali ve “yaşamak” fiili, İsmin “i” hali, ‘ve”,”veya” bağlaçları, ‘fakat’ bağlacı, İşaretler, Hobiler, İkinci grup filler, ‘Anlamak’, ‘okumak’, ‘yazmak’ fiilleri, Renkler, mevsimler ve aylar, Haftanın günleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Birinci dönemin tekrarı
2) Sıfatlar, sayılar
3) Meyve ve sebze isimleri, “vermek” ve “beğenmek” fiilleri
4) Sayılar, nesnelerin fiyatlarını öğrenme
5) Geniş zaman
6) “Bilmek”, “düşünmek” fiilleri
7) Tekrar
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İsmin –de hali ve “yaşamak” fiili
10) İsmin “i” hali, ‘ve”,”veya” bağlaçları
11) İsmin “i” hali, ‘fakat’ bağlacı
12) İşaretler,hobiler
13) İkinci grup fiiller, ‘anlamak’, ‘okumak’, ‘yazmak’ fiilleri
14) Renkler, mevsimler ve aylar, haftanın günleri
15) Öğrenilen konuların tekrarı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Stanislav Çernişov, Poehali 1, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2009
2- E. Antonova / M. Nahabina / V. Safranova / A. Tolstih, Doroga v Rossiyu 1, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul
3- Anikina, M.N., Lesnitsa, Uchebnik-Kniga Po Russkomu Yazyku, Moskova, Multilingual, İstanbul
4- V.G. Şçerbinin, Türkçe-Rusça, Rusça-Türkçe Sözlük, Multilingual Yayınları, İstanbul, 1999

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Rol Yapma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Diğer

Mesleki Uygulama

İstenmemekte