>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ulusal Okullar Dönemi DEK307 Zorunlu Lisans 3 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gülşen ERDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 19.yüzyıl toplum yapısının müzikteki etkilerini bilme
1) 19.yüzyıl toplum yapısının müzikteki etkilerini bilme
2) müzikte ulusalcılık akımının kavrama
2) müzikte ulusalcılık akımının kavrama

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                    
2                            
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Müzik tarihi

Dersin İçeriği

Müzik tarihinde ulusalcılık akımının etkileriyle bestecilerin kendi ulusal müziklerini evrensel değerlerle birlikte kullandıkları dönemi kapsar19.yy da Avrupa ülkelerinde ulusal bilincin gelişmesi ve sanata yansıması o dönem bestecilerini ve eserlerinin incelenmesidir.XIX. Yüzyıl Avrupa ülkelerinde ulus bilinciyle birlikte müzikte ortaya çıkan “ulusal okullar” dönemi; Çek okulundan Smetana, Rus okulundan Glinka ve “Rus Beşleri” İskandinav okulundan Grieg, Sibelius, Nielsen, Macar okulundan Bartok, Kodaly gibi belli başlı ulusal okulların temsilcilerinin incelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Müzik Tarihinde Ulusalcılık Akımı Ve Etkileri
2) Fransa’da Ulusal Bilinç Ve Ulusal Müzik Birliğinin Kurulması
3) Fransa da ulusal besteciler-Cesar Franck /Henri Duparc/Ernest Chausson
4) Vincent d’İndy- Gabriel Faure -Andre Messager
5) Rusya’da Ulusal Müzik-Mihayl İvanoviç Glinka-Rus Beşleri ( Kuşka )
6) Çek Ulusal Okulu-Bedrich Smetana -Antonin Dvorak -Leos Janacek
7) İskandinav Ülkelerinde Ulusal Müzik
8) Norveç'te ulusalcılık-Edward Grieg-Niels GadeJohann-Peter Sinding-Johan Halvorsen
9) İsveç'te ulusalcılık-Johann Andreas Hallen- Franz Berwald-Wilhelm Stenhammar -Hugo Alfen - Ture Rangstrom
10) Finlandiya-Jan Sibelius-Karl Collan-Erkki Melartin -
11) Polonya Okulu-Stanislav Monyuşko/
12) İngiliz Ulusalcılığı-Ralp Vaughan Williams-Gustav Holst -Sir Edward ELGAR-John İreland -Arnold Bax
13) Balkan Ülkerinde Ulusal Akımlar-Macar Okulu-Ernö Dohnanyi –Listz-Bela Bartok/Yunanistan-Dimitri Mitropulos -Mikis Teodorakis/Bulgaristan-Panayot Pipkov -Dobri Hristov -Georgi Atanasov /Romanya-Georges Enescu
14) İspanya’da Ulusal Müzik/Felipe Pedrel -Isaac Albeniz-Manuel De Falla
15) Ulusal bilinç ve müzik
16) Ulusal Bilinç ve müzik

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- müzik tarihi/Ahmet Say

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

Alan Çalışması

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte