>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Müzik Felsefesi I DEK311 Zorunlu Lisans 3 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Şehriban AKBABA
Öğr. Gör. Şehriban AKBABA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Felsefe-müzik felsefesi ilişkisini ifade etme
2) Antik çağdan 20.yy'a kadar olan felsefecilerin müzik hakkındaki görüşlerini sıralama

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Orta            
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

müzik tarihi

Dersin İçeriği

Felsefe sanat ilişkisi, sanat felsefesi, sanat kuramları, sanat eseri, toplum sanat ilşkisi, sanatta öz ve biçim, müzikte öz ve biçim antik çağda müzik;platon,Aristo,Pisagor, ortaçağda müzik;Aquuinolu Thomas,Bacon,Rönesansta müzik ve felsefe Zerlino, 17.yy'da müzik ve felsefe Descartes, Leibniz ve Spinoza, 18.yy müzik felsefesi Rouueau, Kant,Hegel, Herder, Hense;19.yy müzik ve felsefe Schiller, Goethe ,Schelling,Nietzsche,Schopenhauer, 20.yy'da müzik ve felsefe Adorno ve müzik felsefesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Felsefe nedir? Felsefe-sanat ilişkisi
2) Sanat felsefesi, sanat kuramları
3) Sanat eseri, toplum sanat ilşkisi
4) Sanatta öz ve biçim, müzikte öz ve biçim
5) Antik çağda müzik düşüncesi
6) Platon,Aristo,Pisagor'un müzik hakkındaki görüşleri
7) Ortaçağda müzik;aquuinolu Thomas,Bacon.
8) ara sınav
9) Rönesansta müzik ve felsefe Zerlino ,17.yy'da müzik ve felsefe Descartes, Leibniz ve Spinoza,
10) 18.yy müzik felsefesi Rousseau, Kant,Hegel, Herder, Hense
11) 19.yy müzik ve felsefe Schiller, Goethe ,Schelling,Nietzsche,Schopenhauer
12) Nietzsche ve Schopenhauer'un müzikle ilgili görüşleri
13) 20.yy'da müzik ve felsefe
14) Adorno ve müzik felsefesi, müzik ve yabancılaşma kavramları,Frankfurt okulu ve sanata etkileri
15) Adorno ve müzik felsefesi, müzik ve yabancılaşma kavramları,Frankfurt okulu ve sanata etkileri
16) Yıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Ödev

1

10%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

10%

Alan Çalışması

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte