>

Klasik Türk Müziği Kuram ve Solfeji I

Türk Halk Müziği

Devlet Konservatuarı
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Klasik Türk Müziği Kuram ve Solfeji I KTM010 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sühan İRDEN
Öğr. Gör. Nurten YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türk Müziği ses sistemi içindeki makamları oluşturmaya yarayan dörtlü - beşli ve diğer dörtlü-beşliler ile Asıl Makamları Asıl Terkibleri bilir. Bunlara ait solfejleri okuyabilir.
2) Bu dörtlü ve beşlileri, Asıl Makamları ve Asıl Terkîbleri kendi yeri dışında farklı perdeler üzerinde (transpozisyon) yazabilir.
3) Bu dörtlü ve beşlileri, Asıl Makamları ve Asıl Terkîbleri duyabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2          
3          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Türk Müziği ses sistemi içinde yer alan ikili, üçlü, dörtlü, beşli aralıklarıyla asıl makam ve asıl terkib ezgilerine ait solfej çalışmaları okunur. Bu çalışmalar, farklı perdeler üzerinde tekrar edilir. Derse devam esastır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bona ve müzik teorisi notları, Vicdan Tabakoğlu
2- Türk Musikisi Solfej Metodu, Ahmet Hatipoğlu
3- Türk Musıkisinde Düzen Perde Makam Terkib Uygulamaları, Sühan İrden
4- Makamlar Maqams, Sühan İrden
5- Türk Halk Müziğinde Makamlar ve Terkibler, Sühan İrden

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Tartışma
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Grup Çalışması
10) Grup Çalışması
11) Grup Çalışması
12) Benzetim
13) Benzetim
14) Beyin Fırtınası
15) Beyin Fırtınası
16) Beyin Fırtınası
17) Bireysel Çalışma
18) Bireysel Çalışma
19) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte