>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çalgı Bakım Onarım I KTM321 Seçmeli Lisans 3 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Enver Mete ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrencinin kendi çalgısının genel bakımını yapabilecek düzeyde teknik konuları öğrenmesi.
2) Organolojinin kapsamı ve tarihçesini öğrenme,
3) Tarihsel çalgı sınıflama sistemlerini tanıma,

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek       Orta
2          
3          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Organolojinin kapsamı ve tarihçesi. Çalgı sınıflama sistemleri: M.Ö. 8 yüzyıl Çin, M.S. 1. yüzyıl Hint, 10 ve 11. yüzyıl Arap çalgı sınıflama sistemleri, Avrupa’da 19. ve 20. yüzyıllarda çalgı sınıflama sistemleri: Mahillon, Hornbostel-Sachs sistemleri. Antik çağ kültürlerinin çalgıları: Mezopotamya, Anadolu, Mısır. Avrupa Müziği tarihsel dönemlerinde çalgılar: Ortaçağ, Rönesans, Barok dönem çalgıları, Senfoni Orkestrası çalgıları ve orkestranın gelişimi. Çağdaş müzik kültürlerinde çalgılar: Güney Doğu Asya, Güney Asya-Hindistan, Orta Doğu, Orta Asya, Anadolu, Avrupa, Afrika, Kuzey ve Güney Amerika’da kullanılan çalgılar.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Cafer Açın, Enstrüman Bilimi (Organoloji) , İstanbul, 1994
2- https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153179
3- Gazimihal, Mahmut R. 1975. Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Anakara Kültür Bakanlığı Yayınları.
4- Gazimihal, Mahmut R. 1975. Türk Nefesli Çalgıları, Ankara: Kültür Bakanlığı Milli Folklor Dairesi Yayınları.
5- Gazimihal, Mahmut R. 1975. Türk Vurmalı Çalgıları, Ankara: Kültür Bakanlığı Milli Folklor Dairesi Yayınları.
6- Buchner, Alexander. 1980. Colour Encyclopedia of Musical Instruments, London: Hamlyn Publishing.
7- Buchner, Alexander. 1980. Colour Encyclopedia of Musical Instruments, London: Hamlyn Publishing.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte