>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Turizmde Etik ve Sosyal Sorumluluk | OMP263 | Seçmeli | Önlisans | 2 | Güz | 3 |
Dr. Öğr. Üyesi Tülay POLAT ÜZÜMCÜ
Dr. Öğr. Üyesi Armağan YILDIRIM
1) Etiği tanımlar, işlevini ve önemini bilir. Turizmde etiğin önemini bilir.
2) Etik kuramlarını ve ilkelerini bilir.
3) Etik, görgü kuralları, hukuk, adetler, gelenek ve görenekler arasındaki ilişkiyi anlar.
4) Ulusal ve uluslararası etik kodlarını bilir.
5) Turizmde etik değerleri (dürüstlük, bütünlük, gerçeklik, sadakat, doğruluk, başkalarına saygı, liderlik, duyarlılık, mahremiyete saygı)ni bilir.
6) Hak kavramını, hak kavramı kapsamında en son insan hakkı olan 'turizm hakkını' bilir. Turizm endüstrisinde çalışan işgören ve girişimcilerin haklarını bilir.
7) Çevreye, dünya mirasına, doğal hayata ve insani değerlere saygı duymayı ve koruyucu davranmayı bilir.
8) Ara Sınav
9) Turizm endüstrisi dünyanın en büyük endüstrilerinden birisidir. Faaliyet çevresinin çok karmaşık olması nedeniyle yaşanan kimi olumsuz olaylara rağmen, endüstri büyümeye devam etmektedir. Peki, 'etik' ağırlama ve turizm endüstrisi için önemli midir? Öğrenci bu sorunun cevabını tartışır.
10) Örnek Olay (1)in İncelenmesi
11) Örnek Olay (2)nin İncelenmesi
12) Örnek Olay (3)ün İncelenmesi
13) Örnek Olay (4)ün İncelenmesi
14) Etik sorunu tanımlar, çözüm yolları ileri sürebilir. Turizmde karşılaşılan etik sorunları bilir.
15) Kendisinin yaşadığı sorunları etik değerlerin süzgecinden geçirerek değerlendirir.
16) Final Sınavı
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
9 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
12 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
13 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
14 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
15 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
16 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Gönüllülük Çalışmaları
Dersin içeriği, Birleşmiş Milletler DÜnya Turizm Örgütü 'nün Şili-Santiago'da gerçekleştirdiği 13.Genl Kurulu'nda, ekonomik gelişmeye, uluslararası anlayışa, barış, refah, insanın temel hak ve özgürlüklerine, ırk, cinsiyet, dil ve din ayrımı yapılmaksızın herkese evrensel saygı duyularak turizmin teşvik ve geliştirilmesinin sağlanmasında, dünya turizminin sorumlu ve sürdürülebilir gelişiminin sağlanmasında esas oluşturacak olan 'Turizm İçin Küresel Etik Kuralları' adı altında 1 Ekim 1999 tarihinde kabul ve beyan ettiği ilkelerdir: 1)Turizmin insanlar ve toplumlar arasındaki karşılıklı anlayış ve saygıya katkısı, 2) Bireysel ve kollektif gelişimin aracı olarak turizm, 3) Sürdürülebilir gelişmenin bir ögesi olarak turizm,
1- Ethik'in Kısa tarihi Homerik Çağdan Yirminci Yüzyıla Alasdair Maclntyre, Çev.Hakkı Hünler, Solmaz Zelyüt Hünler1.baskı, 2001 Şubat İstanbul22.Paradigma Kitabı, Felsefe Dizisi 14.Kitap, Engin Yayıncılık
2- Turizmde Etik Prof. Dr. Meryem Akoğlan Kozak, Yrd. Doç. Dr. Hatice Güçlü Nergiz 2.baskı, 2009, 264 sayfa ISBN: 978-975-8969-76-0http://detayyayin.com.tr
3- Media Ethics: In the Newsroom and Beyond Mc Graw Hill, New York,1988
4- Mesleğin Etik Standartları Ahmet Kalender Selçuk İletişim, Konya,1999
5- Etik Üzerine Tartışmalar John Nuttal, Çev. Abdullah Yılmaz İstanbul 1997
6- Ethica Etik Üzerine DerslerImmanuel Kant, Çev.Oğuz Özügül 1.baskı, 2003 Ağustos ISBN: 975-8460-54-4Pencere Yayınları No:169, Bayrak MatbaasıPencere-yayin@hotmail.com
7- The Theory of Beauty E.P. Carrit Methuen, London, 1962
8- http//www.ahma.com
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Benzetim
9) Beyin Fırtınası
10) Altı Şapka Metodu
11) Örnek Olay
12) Bireysel Çalışma
13) Problem Çözme
14) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte