>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel İletişim Teknikleri OMP207 Seçmeli Önlisans 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hüseyin DİKME
Öğr. Gör. Yavuz ARSLAN
Ögr. Gör. Dr. Süheyla BAYRAKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişim kavramını açıklar.
2) İletişimin bozucu engellerini kavrar
3) Temel iletişim becerilerini, geliştirmenin yollarını açıklar
4) Aktif dinleme ve empati kavramlarının uygulanış yöntemlerini kavrar
5) Sözsüz iletişim kavramını açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Genel ve Teknik İletişim

Dersin İçeriği

İletişim kavramı, niçin iletişim kurarız, iletişimin temel ögeleri ve niteliği, iletişimde bozukluk ve aksaklıkların sonuçları, iletişim kurma becerilerini geliştirmenin faydaları, temel iletişim becerileri, aktif dinleme ve empati kavramları, beden dili ve önemi, daha iyi insan ilişkileri kurabilmek için gerekenler, her anlaşmazlık bir iletişim sorunu değildir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İletişim nedir? Genel tartışma ve tanım.
2) Niçin iletişim kurarız? Varolmak, haberleşmek.
3) Paylaşmak, etkilemek ve yönlendirmek. Eğlenmek ve mutlu olmak.
4) İletişimin temel ögeleri ve niteliği: Kaynak, alıcı, ileti, kanal, araç, kod.
5) Temel iletişim şeması. İletişim süreci. Geri bildirim.
6) Tek yönlü iletişim. Çift yönlü iletişim.
7) İletişimde bozukluk ve aksaklıkların kuruluşa verdiği zararlar.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İletişim kurma becerilerini geliştirmenin sağlayacağı faydalar.
10) Temel iletişim becerileri. Konuşma becerisi. Bazı kurallara dikkat edilerek konuşma becerisi geliştirilebilir.
11) Aktif olarak dinleme ve empati.
12) Yazma. Okuma. Selamlaşma.
13) Beden dili. Jest ve mimikler.
14) Gerçek duyguların gizlenmesi. Yalan işaretleri.
15) Daha iyi insan ilişkileri kurabilmek için gerekenler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Prof.Dr. Orhan Gökçe, İletişim Bilimine Giriş,Turhan Kitapevi, 2. Baskı, 1998, Ankara.
2- Zuhal Baltaş, Acar Baltaş, Bedenin Dili, Remzi Kitapevi, 2002, İstanbul. Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, 1994, İstanbul.
3- Prof. Dr. Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, 25. Baskı, 2004, İstanbul.
4- Temel ders kitabı: Yrd.Doç.Dr. İlker Bıçakçı, İletişim ve Halkla İlişkiler, MediaCat Yayınları, 1998, Ankara.
5- Ders kitabı. İzlence ve seçilmiş yazılar. Dergilerden alınan makaleler.
6- Course book. Syllabus and selected papers. Texts from journals.
7- ..
8- ..
9- ..
10- ..

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte