>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleri LJP106 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hüseyin DİKME
Öğr. Gör. Yılmaz PEKMEZCAN
Ögr. Gör. Dr. Zafer CESUR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mal ve hizmet pazarlamasının teorik boyutunu açıklar.
2) Tüketici istek ve ihtiyaçlarını açıklar.
3) Hangi hedef pazarlarda başarılı olunacağını kavrar.
4) Pazarlara uygun mal, hizmet ve program geliştirir.
5) Uluslararası pazarlama ilkelerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Tutundurma Kavramı; Tutundurma Kararları; Ürün Kavramı; Ürün Çeşitleri ve Özellikleri; Ürün Karması Kararları; Ürün Yaşam Eğrisi; Fiyat, Fiyat Politikaları, Fiyatlama Yöntemleri, Dağıtım Kararları; Aracılar; Dağıtım Kanalı Tasarımı; Tutundurma; Kavram ve Önemi; Tutundurma Karmasını Oluşturma Süreci; Reklam; Halkla İlişkiler; Kişisel Satış; Satış Tutundurma; Hizmet Pazarlama; İnternet'te Pazarlama; Pazarlama Yönetimi; Uluslararası Pazarlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders tanıtımı ve Pazarlama kavramı
2) Pazarlamayı etkileyen ekonomik ve sosyal gelişmeler
3) Müşteri memnuniyeti ve pazarlamanın geleceği ve Stratejik Yönetim
4) Müşteri memnuniyeti ve pazarlamanın geleceği ve Stratejik Yönetim
5) Pazarlama stratejisi ve pazar ve alıcı davranışları
6) Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Belirleme ve Konumlama
7) Ürün ve Marka stratejileri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Fiyat Stratejileri Dağıtım stratejileri ve Dağıtım Yönetimi
10) Tanıtım Stratejileri ve Pazarlama İletişimi
11) Rekabet stratejileri
12) Büyüme stratejileri
13) Niş Pazarlama stratejileri ve Kendi kendine pazarlama
14) Pazarlama Stratejilerinde son gelişmeler
15) Pazarlama Stratejilerinde güncel uygulamalar.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte