>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik Ticaret | LJP210 | Seçmeli | Önlisans | 2 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Zişan YARDIM KILIÇKAN
Ögr. Gör. Dr. Zafer CESUR
1) Küresel ekonominin gereklerini tanımlar ve küresel ekonomideki malın el değiştirme döngüsünü açıklar.
2) E-Ticaretin gerçekleşmesine ilişkin mevzuatı açıklar.
3) E-Ticaretin gerektirdiği teknik becerileri geliştirir.
4) Dünya’da ve Türkiye'de e-ticaretin yapısını açıklar.
5) E-ticaretin taraflarını(B2B,B2C,C2B,C2C,C2P,C2G,G2G,P2P), avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır.
6) Elektronik ticarette veya online pazarlamada ödeme yöntemlerini tanımlar.
7) E-ticaretin ekonomik hayata etkilerini, teknik ve güvenlik sorunlarını açıklar.
8) E-ticaret uygulamalarını yapar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||||
1 | Düşük | |||||||||||||||||
2 | Orta | Düşük | ||||||||||||||||
3 | Orta | |||||||||||||||||
4 | Düşük | |||||||||||||||||
5 | Orta | |||||||||||||||||
6 | Orta | |||||||||||||||||
7 | Orta | |||||||||||||||||
8 | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İşletme
Bu derste öğrenciler: E-ticaretin kavramı, tarihi gelişim süreci ve araçları, ınternet ve küreselleşme. E-ticaretin tarafları (B2B,B2C,C2B,C2C,C2P,C2G,G2G,P2P), e-ticaretin avantajları ve dezavantajları, geleneksel ticaret ile e-ticareti karşılaştırma. E-Ticaretin yapısı ve geleceği. Elektronik ticarette tercih edilen ürün ve hizmetlerin dağılımı. Belli başlı bölgelerde e-ticaret. Dünya’da ve Türkiye'de e-ticaret istatistikleri. Elektronik ticarette veya online pazarlamada ödeme yöntemleri: Geleneksel yöntemler(Telefon, faks ve mektup), Kredi kartı ödemeleri, Debit kart ödemeleri, Sanal bankalar. EDI, EFT ve Internet ile diğer yöntemler. E-ticaretin ekonomik hayata etkileri. E-ticaretle ilgili teknik ve güvenlik sorunları. İnternetin sağladığı hizmetler. Web sayfası tasarımı ve sanal mağazalar. E-ticaret (İnternet üzerinde pazarlama) uygulamaları. Internet bankacılığı ve e-banka uygulamaları. E-Devlet ve internet ortamında geliştirilen önemli projeler Internet Pazarlamanın güvenliği. Güvenlik ihlalleri, Güvenlik unsurları, SSL, SET,3DSET. E-tutundurma ve online reklamcılık. E-dönüşüm ve swot analizi. E-iş modelleri. Elektronik(sanal) pazar yerleri. Portallar. E-iş ya da e-ticaretin faydaları. E-ticaret kimler için uygundur? Internet terimleri sözlüğü. E-ticaret (İnternet üzerinde pazarlama) uygulamalarını öğrenirler.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
Kısa Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte