>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Uluslararası Pazarlama LJP293 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Yılmaz PEKMEZCAN
Ögr. Gör. Dr. Zafer CESUR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İşletmeler için uluslararası pazarlamanın önemini kavrayabilme
2) Küresel pazarlarda işletmelerin karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarını analiz etme ve bu sorunlara çözümler üretme
3) Uluslararası pazarlama uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilme
4) Uluslararası boyutta tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları tanımlayabilme
5) İşletmelerin uluslararası ölçekte hedef pazarlarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini kavrama

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Kazanımları
1         Orta           Yüksek         Düşük  
2     Düşük                            
3 Orta           Düşük         Orta       Yüksek  
4 Orta           Düşük               Yüksek    
5   Orta       Düşük                 Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Pazarlama

Dersin İçeriği

Uluslararası pazarlamada temel kavramlar Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler Uluslararası pazarlama planlaması Uluslararası pazarlama araştırması Uluslararası pazar bölümlendirme ve konumlandırma Uluslararası pazarlamada mamul Uluslararası pazarlamada markalama Uluslararası pazarlamada fiyatlama karar süreci Uluslararası pazarlamada fiyatlama stratejileri Uluslararası pazarlamada dağıtım Uluslararası pazarlamada reklamcılık Uluslararası pazarlamada kişisel satış

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte