>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Davranış Bilimleri OMP109 Zorunlu Önlisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Remzi ASLAN
Prof. Dr. Esin KARACAN
Doç. Dr. Sinan AYDIN
Doç. Dr. Mehmet Emre ERGİN
Doç. Dr. Gönül KONAKAY
Doç. Dr. Leyla ŞENOL
Doç. Dr. Sema YILMAZ GENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Cem YOĞURTÇUOĞLU
Öğr. Gör. Yalçın ARSLAN
Öğr. Gör. Mehmet Hanifi ATEŞ
Öğr. Gör. Ayfer AYDEMİR
Öğr. Gör. Ertan KARAÇAY
Öğr. Gör. İsmail KILIÇASLAN
Öğr. Gör. Orkun KONAK
Öğr. Gör. Meryem KÜÇÜK
Öğr. Gör. Erdal METE
Öğr. Gör. Ayfer ÖZMEN
Öğr. Gör. Özlem SARIALAN
Öğr. Gör. Ali Hakan TÜRKAY
Ögr. Gör. Dr. Şebnem ERKEBAY
Ögr. Gör. Dr. Asiye YÜKSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranış Bilimine ilişkin kavramları açıklar.
1) Davranış Bilimine ilişkin kavramları açıklar.
2) İletişim kavramının davranış bilimleri içerisindeki yerini açıklar.
2) İletişim kavramının davranış bilimleri içerisindeki yerini açıklar.
3) Birey ve toplum arasındaki ilişkileri analiz eder.
3) Birey ve toplum arasındaki ilişkileri analiz eder.
4) Statü ve rol ile davranış arasındaki ilişkiyi açıklar.
4) Statü ve rol ile davranış arasındaki ilişkiyi açıklar.
5) Birey ve grup davranışını etkileyen faktörleri açıklar.
5) Birey ve grup davranışını etkileyen faktörleri açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek                    
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
5 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

YAŞADIĞIMIZ TOPLUMU , DAVRANIŞLARIMIZI, ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ BİREYİN YETENEKLERİ ,ÖGRENME BECERİLERİ VE TUTUMLARI ÖGRETİR. ÖGRENCİLERİN YAŞADIĞI ÇEVRE İLE İLİŞKİLERİ,KENDİLERİNİ VE HAYATI TANIMA İMKANI SAĞLAR.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Davranış bilimlerinin tanımı ve gelişmesi
2) Davranış bilimlerinde yöntem
3) Davranışların temel kaynakları olarak ihtiyaçlar
4) Savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar
5) Davranış düzlemi statü ve rol davranışlar
6) Sosyal kurumların insan davranışları üzerindeki yeri ve önemi
7) Kültür ve davranış
8) Ara sınav/değerlendirme
9) Kişilik kavramı ve kişilik oluşumu
10) Kişilik teorileri ve kişilik tipleri
11) Bilinçaltı kişilik özelliklerinin davranışsal yönleri
12) İnsan davranışları motivasyonu
13) Stres yönetimi ve davranış
14) Sosyal çözülme ve kitle kültürü
15) Kişilerarası iletişim ve kitle iletişim süreçleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte