>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler BSP205 Seçmeli Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Kemal AYDIN
Doç. Dr. Tuncay BİLECEN
Doç. Dr. Hüseyin DİKME
Dr. Öğr. Üyesi Arzu AZİZAĞAOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Dilay GÜVENÇ
Öğr. Gör. Yavuz ARSLAN
Öğr. Gör. Nejdat ŞAŞİ
Ögr. Gör. Dr. Sema DOĞRU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkilerin temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar.
2) Halkla ilişkiler kuramcılarının ilke ve önerilerini açıklar.
3) Halkla ilişkilerin tanımlarını tartışır ve amaçlarını irdeler.
4) İşletmelerin sosyal sorumluluk kavramı çerçevesindeki yükümlülüklerini halkla ilişkiler açısından tanımlar.
5) Halkla ilişkilerin reklamcılık, propaganda, pazarlama ile ilişkilerini kavrar.
6) Kurum ve kuruluşlarda halkla ilişkiler biriminin sorumluluklarını değerlendirir.
7) Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

REKLAM

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler dersi, tarihsel süreçte ulaşılabilen kaynakları ve örneklerin üzerinde durulduğu, halkla ilişkilerin ilk kez bir disiplin olarak uygulanmaya başlandığı ülkeler ve Türkiye'deki halkla ilişkiler uygulamaları arasında ilişki kurma çabasıdır. Bu içerik üzerine inşa edilmeye çalışılan kuramsal boyut ilerideki görülecek kuramsal ve pratik halkla ilişkiler bilgileri için olması gereken zorunlu bir içeriktir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkiler nedir,Halkla ilişkilerde izlenen amaç ve ilkeler
2) Tarihçesi, Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler
3) Halkla ilişkilerle benzeşen çalışma alanları
4) Halkla ilişkilerin örgütsel yapısı
5) Halkla ilişkiler ve iletişim süreci
6) Halkla ilişkiler süreci (Araştırma-planlama-uygulama –değerlendirme)
7) Halkla ilişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar
8) Ara sınav Değerlendirme
9) Hedef kitle
10) Kriz yönetimi
11) Sponsorluk, lobicilik ve etik
12) Kurum kimliği
13) Kurumsal imaj
14) Sunum teknikleri
15) Halkla ilişkilerde örnek olay ve uygulamalar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- HALKLA İLİŞKİLER NEDİR? ( FİLİZ BALTA PELTEKOĞLU)
2- HALKLA İLİŞKİLER NEDİR? ( FİLİZ BALTA PELTEKOĞLU)

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte