>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler I | HIP113 | Zorunlu | Önlisans | 1 | Güz | 6 |
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KÜÇÜKSARAÇ
Prof. Dr. Abdulvahap AKINCI
Doç. Dr. Kemal AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Faruk BAŞTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Dilay GÜVENÇ
Öğr. Gör. Yavuz ARSLAN
Öğr. Gör. Neslihan ÖLÇER
Öğr. Gör. Nejdat ŞAŞİ
Ögr. Gör. Dr. Sema DOĞRU
Ögr. Gör. Dr. Şebnem ERKEBAY
1) Halkla ilişkilerin temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar.
2) Halkla ilişkiler kuramcılarının ilke ve önerilerini açıklar.
3) Halkla ilişkilerin tanımlarını tartışır ve amaçlarını irdeler.
4) İşletmelerin sosyal sorumluluk kavramı çerçevesindeki yükümlülüklerini halkla ilişkiler açısından ele alır.
5) Halkla ilişkileri yakın disiplinler; reklamcılık, propaganda, pazarlama ile karşılaştırır.
6) Kurum ve kuruluşlarda halkla ilişkiler biriminin sorumluklarını değerlendirir.
7) Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Halkla İlişkiler I dersi tarihsel süreçte ulaşılabilen kaynakları ve örneklerin üzerinde durulduğu, halkla ilişkilerin ilk kez bir disiplin olarak uygulanmaya başlandığı ülkeler ve Türkiye'deki halkla ilişkiler uygulamaları arasında ilişki kurma çabasıdır. Bu içerik üzerine inşa edilmeye çalışılan kuramsal boyut ilerideki görülecek kuramsal ve pratik halkla ilişkiler bilgileri için olması gereken zorunlu bir içeriktir.
1- Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamalar- Ayla Okay, Aydemir Okay, Der Yayınları, 2005
2- Halkla İlişkiler Kampanyaları, Ceyda Aydede, MediaCat Yayınları, 2001.
3- ders notları, ders kitapları, makaleler, kurumların halkla ilişkiler broşür ve bültenleri, kurumların web sayfaları
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte