>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kitle İletişim Kuramları HIP112 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hakan KÜÇÜKSARAÇ
Doç. Dr. Kemal AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz YAVUZYILMAZ
Öğr. Gör. Oktay ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kitle ve kitle iletişimi kavramlarını tanımlar.
2) Kitle iletişim araçlarını ve gelişimini açıklar.
3) İletişim kuram ve teorilerinin şemasını çizer ve uygular.
4) İletişim kuram ve teorilerini karşılaştırır.
5) İletişim kuram ve teorilerini örnek olaylarda değerlendirir.
6) Bildiklerini düzenleyip medyadaki kullanımlarını görür ve ilişkilendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek              
2 Yüksek              
3 Yüksek              
4 Yüksek              
5 Yüksek              
6 Yüksek              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Kitle Nedir? Kitle kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi, Kitle iletişim teorileri ile ilgili araştırmalar, Sanayi devrimi sonrası dünya tarihi ve iletişim sosyolojisi açısından değerlendirilmesi, Kitle iletişim modellerinin sınıflandırılması, Temel iletişim modellerine giriş,

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kitle Nedir? Kitle kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi
2) Kitle iletişim teorileri ile ilgili araştırmalar, Sanayi devrimi sonrası dünya tarihi ve iletişim sosyolojisi açısından değerlendirilmesi
3) Kitle iletişim modellerinin sınıflandırılması, Temel iletişim modellerine giriş, Lasswell Modeli
4) Shannon&Weaver modeli, Newcomb’un ABX-Simetri modeli, Westley ve MacLean’ın Kavramsal Modeli
5) Schramm’ın Kitle İletişim Modeli, Riley&Riley modeli
6) Maletzke Modeli, Gerbner Modeli
7) Uyarı Yanıt Modelleri ve Uyarmalar, Comstock’un Televizyonun Birey Üzerindeki etkileriyle ilgili Psikolojik Modeli, Katz ve Lazarsfeld’in Kitle iletişiminde iki aşamalı akış modeli ve Kişisel etki
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Roger ve Shoemaker’ın yenilik dağılımı modeli, Haber dağılımı J-Eğrisi Modeli
10) Kitle İletişiminin Kültür ve Toplum Üzerinde Etkileri, Dolaylı ve Uzun-D önemli Etki modelleri, Gündem Belirleme, Ball-Rokeach ve Defleur’un Kitle İletişim etkileriyle ilgili bağımlılık modeli
11) Sessizlik sarmalı, Bilgi boşluğu hipotezi
12) İzleyici merkezli modeller, Kullanım ve haz alma yaklaşımı, Rosengren’in tanımlanması
13) Kullanma ve etki modelleri, Enformasyon arama modeli, DeFleur’un Amerikan Kitle İletişim sistemleri modeli
14) Kullanma ve etki modelleri, Enformasyon arama modeli, DeFleur’un Amerikan Kitle İletişim sistemleri modeli
15) Genel Tekrar, Makale Tartışması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Kitle İletişim Kuramları - Levent Yaylagül
2- Kitle İletişim Kuramları - Erol Mutlu
3- İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri Ve Kitle İletişim Araçlarında kullanılışı- Ali Atıf Bir

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte