>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler Kampanyası HIP207 Zorunlu Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hakan KÜÇÜKSARAÇ
Prof. Dr. Hamdi AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Dilay GÜVENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz YAVUZYILMAZ
Ögr. Gör. Dr. Sema DOĞRU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla İlişkiler uygulamalarını Türkiye ve Dünya ölçeğinde izleyip değerlendirebilir.
2) Koşulları değerlendirerek uygun halkla ilişkiler uygulaması tasarlayabilir.
3) Uygulamalardaki geçmiş ve güncel arasındaki farkları saptayıp gelişme sürecini açıklayabilir.
4) Kriz planı oluşturabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendime

Dersin İçeriği

Öğrencilerin daha sonraki dönemlerde alacağı uygulama derslerine teorik zemin oluşturma amacını gütmektedir. Bu doğrultuda ders kapsamı içerisinde; sorun analizi, formel ve informel araştırmalar, stratejik planlama, hedef kitle analizi, medya planlaması, bütçe ve zaman planlaması, mesaj ve ikna stratejileri, değerlendirme kriterleri gibi konulara yer verilmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 1. Halkla ilişkiler ve ilişkili kavramlar
2) 2. Halkla İlişkilerde hedef kitle
3) 3. Halkla ilişkilerde kampanya; araştırma ve planlama
4) 4. Halkla ilişkilerde kampanya; Uygulama ve değerlendirme
5) 5. Halkla ilişkiler kampanya örneği 1
6) 6. Halkla ilişkiler kampanya örneği 2
7) 7. Halkla ilişkiler kampanya örneği 3
8) 8. Ara sınav / Değerlendirme
9) 9. Halkla ilişkiler kampanyası uygulama süreci (1. Grup)
10) 10. Halkla ilişkiler kampanyası uygulama süreci (2. Grup)
11) 11. Halkla ilişkiler kampanyası uygulama süreci (3. Grup)
12) 12. Halkla ilişkiler kampanyası uygulama süreci (4. Grup)
13) 13. Kriz kavramı, krizi meydana getiren etmenler, kriz yönetimi stratejileri ve modelleri
14) 14. Kriz yönetim planı, kriz ekibi, kriz iletişimi, kriz el kitabı
15) 15. Kriz yönetim planı değerlendirme
16) 16. Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Halkla İlişkiler Kampanya Analizi /Anadolu Üniversitesi Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte