>

Uluslararası İşletmecilik ve Pazarlama

İşletme Yönetimi

Kandıra Meslek Yüksekokulu
Önlisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Uluslararası İşletmecilik ve Pazarlama IYP237 Seçmeli Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Benan YÜCEBALKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Uluslararası işletmecilikle ilgili temel kavramları anlayabilme
2) Ülke dışı faaliyetlerde bulunabilme
3) Uluslararası işletmelerde örgüt kültürüne sahip olabilme
4) Uluslararası piyasalarda pazarlama yapabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Düşük Düşük   Düşük Düşük   Yüksek   Düşük        
2 Yüksek Yüksek Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta Yüksek   Orta        
3 Yüksek Yüksek Düşük Düşük   Düşük Düşük   Yüksek   Orta        
4 Yüksek Yüksek Düşük Düşük   Düşük Düşük   Yüksek   Orta        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Genel İşletme, Pazarlama İlkeleri

Dersin İçeriği

Uluslararası işletmeciliğin temel kavramları, uluslararası pazara giriş yöntemleri, uluslararası işletmecilik ve pazarlama stratejileri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Uluslararası İşletmecilik ve Pazarlama dersine giriş; ders izlencesi, ders kaynakları, ölçme ve değerlendirme.
2) Küreselleşme, pazarların küreselleşmesi, üretimin küreselleşmesi, küreselleşmenin arka planı.
3) Uluslararası İşletme, KOBİ, Küresel Doğan İşletme, ÇUİ, uluslararası ticaret, uluslararası yatırım.
4) Offshoring, küresel değer zincirleri, uluslararası işletmecilikte aracılar, uluslararası işletmecilikte kolaylaştırıcılar.
5) Uluslararası işletmecilik faaliyetleri, uluslararası işletmecilik faaliyetlerinde yönetimin rolü, uluslararası işletmecilikte yabancı pazar analizi.
6) Yabancı pazara giriş yöntemleri: İhracat, lisans anlaşmaları, franchising, üretim sözleşmesi, yönetim sözleşmesi, anahtar teslim projeler.
7) Yabancı pazara giriş yöntemleri: Stratejik işbirlikleri, doğrudan yabancı yatırım, ortak girişim.
8) Ara Sınav
9) Uluslararası işletmelerde stratejiler ve örgütsel yapılanma.
10) Yerel pazarlamadan küresel pazarlamaya geçiş süreci ve uluslararası pazarlama yönelimleri.
11) Küresel pazarlamayı etkileyen ekonomik ve demografik koşullar.
12) Uluslararası pazar karması, ürün ve küresel ürün.
13) Uluslararası pazarlama stratejileri.
14) Genel tekrar.
15) .
16) .

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Uluslararası İşletmecilik (2018). Ahmet Emre DEMİRCİ (Editör), Anadolu Üniversitesi Yayın No: 3279, Açıköğretim Fakültesi Yayın No: 2142, Eskişehir.
2- Küresel Pazarlama (2019). Sevgi Ayşe ÖZTÜRK ve Nezihe Figen ERSOY ARCA (Editörler), Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2821, Açıköğretim Fakültesi Yayın No: 1779, Eskişehir.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte