>

Kültür Dersleri II (çince)

Makine

Kocaeli Meslek Yüksekokulu
Önlisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kültür Dersleri II (çince) OMP222 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yaşar BİLGİN
Dr. Öğr. Üyesi Nilgün İNCE ÇİÇEK
Öğr. Gör. Li BASIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çini ve Çinlileri doğru tanır.
1) Çini ve Çinlileri doğru tanır.
2) Çincenin Çin işkencesi denildiği gibi olmadığını açıklar.
2) Çincenin Çin işkencesi denildiği gibi olmadığını açıklar.
3) Sesli ve sessiz harfleri mükemmel olarak kullanır.
3) Sesli ve sessiz harfleri mükemmel olarak kullanır.
4) Dört tonu ve ana değişiklikleri doğru kullanır.
4) Dört tonu ve ana değişiklikleri doğru kullanır.
5) Türkçe ile Çince yazım kurallarını ayırt eder.
5) Türkçe ile Çince yazım kurallarını ayırt eder.
6) Son tonları düzgün kullanır.
6) Son tonları düzgün kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1                   Yüksek                    
1                   Yüksek                    
2                   Yüksek                    
2                   Yüksek                    
3                   Yüksek                    
3                   Yüksek                    
4                   Yüksek                    
4                   Yüksek                    
5                   Yüksek                    
5                   Yüksek                    
6                   Yüksek                    
6                   Yüksek                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste günlük planlar;alışverişte bedeni,rengi ve kaliteyi sormak;yol tarif etmek;taşıtlarla ilgili bilgiler,eğlenceler;misafir olmak;gerekli soruları çözmek konuları ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Alışveriş: A. Meyveler almak istiyorum. B. Kıyafet bakıyorum.
2) Konuşma: Günlük ihtiyaçlar (para bozdurmak, telefon kullanmak istiyorum, vb)
3) Randevu vermek (Pekin operası izlemek ister misin? / Yarın hayvanat bahçesine gidelim mi? vb)
4) Davet etmek: Bize katılmak ister misin?
5) Teklifi kabul etmek veya geri çevirmek: Gelmeyi çok isterim/büyük bir onurla kabul ediyorum... Üzgünüm,gelemem/gelmeyi çok isterim,fakat hastayım/işim yoğun/müsait değilim...
6) Gezi: Otel ayarlamak.gerekli soruları çözmek
7) Hobiler: Yüzmeyi ...çok seviyorum
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Çin'deki bayramlar ve gelenekler
10) Doğum günün kutluması, Çin burçları,doğum tarihi sormak ve cevaplamak, tebrik kalıpları
11) Övme: çok güzel/hoş/mükemmel/harika/bravo...
12) Çince heceler, sık görülen uyarılar ve tabelalar.
13) Meslekler: Ben öğretmenim/..lik/lık yapıyorum...
14) Çince heceler.
15) Genel tekrar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte