>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
C Programlama - II BPP120 Seçmeli Önlisans 1 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Burak ÇAKIR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yapısal ve nesneye yönelik programlama arasındaki farkları açıklar.
2) İşaretçileri ve veri yapılarını verilen probleme uygun olarak kullanır.
3) Verilen bir problemi bilgisayar ortamında çözer.
4) Çok boyutlu verilerle çalışır.
5) Proje hazırlar ve rapor hazırlayarak yazılı olarak sunar.
6) Program yazarken gereken verileri, değişik biçimlere ve yapılara göre düzenler. Yazılım geliştirirken gereken veri yapılarını etkin olarak tasarlar. Uygun veri yapılarını seçerek daha etkin algoritmalar yazar.
7) Grup çalışmalarında, problem çözümlerine katkı verir.
8) Yazılım planlama ve tasarlama becerisi sunar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1       Orta   Yüksek                  
2       Orta   Yüksek                  
3       Orta   Yüksek                  
4       Orta   Yüksek                  
5       Orta   Yüksek                  
6       Orta   Yüksek                  
7       Orta   Yüksek                  
8       Orta   Yüksek                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Bir C Programının Genel Yapısı; Anahtar Kelimeler; Değişken; Sabit; Fonksiyon veya Tablo Tanımlama; C Dilinde Kullanılan Veri Çeşitleri; Operatörler ve Öncelik Sıraları; Veri Bildirimi; Temel Giriş / Çıkış Komutları; Getchar(); getch(); getche(); putchar(); gets(); puts(); printf(); scanf();Döngü Komutları; For; While; Do-While; Sart Komutları; If-Else-Switch-Case; Diziler ve Tablolar;Tek Boyutlu Tablolar; Çok Boyutlu Tablolar; Pointer'lar; Karakter Dizileri; Fonksiyonlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yapısal programlama ile nesneye yönelik programlama arasındaki temel farklar.
2) Temel veri tipleri ve tanımlar.
3) Önişlemci komutları.
4) İşleçler, ifadeler ve atama deyimleri.
5) Temel giriş / çıkış komutları.
6) Mantıksal işleçler.
7) Diziler.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Diziler.
10) İşaretçiler.
11) İşaretçiler.
12) Karakter dizileri.
13) Karakter dizileri.
14) Mantıksal ve bit işleçleri.
15) Alt yordam tanımlama ve çağırma.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- C Dili ve Program Geliştirme , Rifat ÇÖLKESEN , Pusula Yayıncılık , 2008.
2- C Dili ve Program Geliştirme , Şerafettin ARIKAN , Sistem Yayıncılık , 2007
3- İleri C Programlama , G. Murat TAŞBAŞI , Altaş Yayıncılık , 2003
4- ¦¦¦
5- ¦¦¦
6- ¦¦¦
7- ¦¦¦
8- ¦¦¦
9- ¦¦¦¦¦¦
10- /¦¦¦
11- /¦¦¦
12- /¦¦¦
13- /¦¦¦
14- /¦¦¦
15- /¦¦¦
16- /¦¦¦
17- /¦¦¦
18- /¦¦¦
19- /¦¦¦
20- /¦¦¦
21- /¦¦¦

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Örnek Olay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte