>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Toplam Kalite Yönetimi PTP226 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Yasemin Ayşe ÇETREZ
Ögr. Gör. Dr. Türkan DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını söyler
2) Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını söyler
3) Toplam kalite yönetimi ilkelerini yorumlar
4) Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarını tespit eder
5) Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını izler
6) Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt eder
7) ISO 9000:2000 Kalite yönetim sistemi standardı uygulama şekli ve kapsamını değerlendirir
8) Toplam verimli bakımı temel alır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük           Düşük Düşük   Yüksek  
2 Düşük Düşük Düşük   Düşük       Düşük Düşük   Düşük
3 Düşük Düşük Düşük         Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Düşük Orta Orta         Düşük Orta   Düşük Düşük
5 Orta Orta Orta         Düşük     Düşük Düşük
6 Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Düşük Orta
7 Düşük             Orta   Düşük    
8 Düşük Düşük Orta     Düşük   Orta Düşük Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Genel Iletişim

Dersin İçeriği

Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, ISO 27000, OHSAS 18000, SA:8000 Standartları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları
2) Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen))
3) Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım)
4) Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık)
5) Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
6) TKY Uygulama Adımları, Kalite Maliyeti
7) Toplam Verimli Bakım
8) Ara Sınav
9) TS-EN-ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistem Standardı
10) EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme
11) TS-EN-ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemi Standardı
12) TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı
13) İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
14) SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı
15) Genel Tekrar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Kalite Güvence Standartları; İrfan Çağlar, Sabiha Kılıç, Nobel Yayınları, Ankara, 2008
2- Toplam Kalite Yönetimi; Hasan Şimşek, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2007
3- İstatistiksel Kalite Kontrolü ve Toplam Kalite Yönetimi Araçları; Şevkinaz Gümüşoğlu, Beta Yayınları;İstanbul, 2000
4- Ders Kitabı İzlence ve Seçilmiş Yayınlar Dergiden Alınan Makaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte