>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam Kalite Yönetimi | PTP226 | Seçmeli | Önlisans | 2 | Bahar | 2 |
Öğr. Gör. Yasemin Ayşe ÇETREZ
Ögr. Gör. Dr. Türkan DOĞAN
1) Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını söyler
2) Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını söyler
3) Toplam kalite yönetimi ilkelerini yorumlar
4) Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarını tespit eder
5) Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını izler
6) Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt eder
7) ISO 9000:2000 Kalite yönetim sistemi standardı uygulama şekli ve kapsamını değerlendirir
8) Toplam verimli bakımı temel alır
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | |||||||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | ||||||
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |||||
4 | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | ||||||
5 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | |||||||
6 | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | ||||||
7 | Düşük | Orta | Düşük | ||||||||||
8 | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Genel Iletişim
Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, ISO 27000, OHSAS 18000, SA:8000 Standartları
1- Kalite Güvence Standartları; İrfan Çağlar, Sabiha Kılıç, Nobel Yayınları, Ankara, 2008
2- Toplam Kalite Yönetimi; Hasan Şimşek, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2007
3- İstatistiksel Kalite Kontrolü ve Toplam Kalite Yönetimi Araçları; Şevkinaz Gümüşoğlu, Beta Yayınları;İstanbul, 2000
4- Ders Kitabı İzlence ve Seçilmiş Yayınlar Dergiden Alınan Makaleler
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte