>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitki Sistematiği TBP101 Zorunlu Önlisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Halil SAMET

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bitki sistematiğinin biyoloji içindeki yerini ve önemini açıklar.
2) Sınıflandırmanın temellerini ve sınıflandırmada kullanılan kategorileri (familya, cins, tür, alttür, varyete vb.) tanımlar.
3) İkili isimlendirme kurallarını açıklar ve bitkileri isimlendirir.
4) Herbaryum ve arboratum kavramlarını tanımlar ve temel herbaryum tekniklerini uygular.
5) Çiçekli bitkilerin (açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkiler) sınıflandırma içindeki yerini ve temel özelliklerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük       Yüksek   Yüksek
2 Düşük Düşük           Yüksek   Orta
3               Yüksek    
4 Orta Yüksek                
5 Düşük Düşük           Yüksek   Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Destekleyici ders yok

Dersin İçeriği

Bitki sistematiğinin tanımı ve temel kuralları; familya, cins, tür, alt tür ve varyete kavramları; ikili ismlendirme, isimlendirilmenin temel kuralları; herbaryumun önemi ve kuralları; çiçekli bitkilerin (Açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkiler) sınıflandırılması ve temel özellikleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bitki Sistematiğinin biyoloji içindeki yeri vce tanımı
2) Bitki sistematiğinin tarihsel gelişimi ve TAB için önemi
3) Bitki sistematiğin kuralları, amaçları ve prensipleri
4) Sitematik kategoriler ve sistematiğin temel kuralları
5) Tür kavramı ve bitkilerin isimlendirilmesi
6) Tür üstü ve tür altı kategoriler
7) Sınıflandırma örnekleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Habitat, in-vivo, in vitro vb. kavramlar ve bitki teşhisi
10) Herbaryumun tanımı, önemi ve teknikleri
11) Herbaryum için bitki toplama kuralları ve herbaryumun oluşturulması
12) Açık tohumlu bitkiler ve ve bu bitkilerin sistematiği
13) Kapalı tohumlu bitkiler ve bu bitkilerin sistematiği
14) Herbaryum ve arboretum kavramları ve örneklemeler
15) Açık ve kapalı tohumlu bitkilerin arazideki durumu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte