>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama ve Satış Teknikleri TBP207 Zorunlu Önlisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Halil SAMET
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN
Ögr. Gör. Dr. Hilal YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Satış temsilciliği ve özelliklerini tanımlar.
3) Satış ve pazarlama sırasında kullanılan iletişim dilini uygular.
4) Müşteri itiraz değerlendirme tekniklerini uygular.
5) Bir ürün ile ilgili değer hesaplaması yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Pazarlamanın kapsamı, gelişimi, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması; tüketici pazarları ve tüketici davranışları; endüstriyel pazarlar ve endüstriyel alıcı davranışları; pazar bölümlendirme; mamul kavramı, mamul sınıflandırma, marka, ambalaj, etiketleme, servis, kalite stratejileri; fiyat kavramı, dağıtım kanalları, fiziksel dağıtım; tutundurma alt bileşenleri; kişisel satışa giriş, satış temsilcisi kavramı ve satış temsilcisine ilişkin özellikler, kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili, kişisel satış sürecinde bilgi toplama ve hazırlık, kişisel satış sürecinde satış anı, kişisel satış sürecinde müşteri itirazları ve itirazları karşılama teknikleri, kişisel satış sürecinin kapatılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pazarlamanın kapsamı ve gelişimi
2) Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
3) Tüketici pazarları ve tüketici davranışları
4) Endüstriyel pazarlar ve endüstriyel alıcı davranışları
5) Pazar bölümlendirme
6) Mamul kavramı ve mamul sınıflandırma
7) Marka,ambalaj,etiketleme,servis,kalite stratejileri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Fiyat kavramı, dağıtım kanalları, fiziksel dağıtım,tutundurma alt bileşenleri
10) Kişisel satışa giriş ,satış temsilcisi kavramı ve satış temsilcisine ilişkin özellikler
11) Kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili
12) Kişisel satış sürecinde bilgi toplama ve hazırlık
13) Kişisel satış sürecinde satış anı
14) Kişisel satış sürecinde müşteri itirazları ve itirazları karşılama teknikleri, kişisel satış sürecinin kapatılması.
15) Kişisel satış sürecinde müşteri itirazları ve itirazları karşılama teknikleri, kişisel satış sürecinin kapatılması.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Kısa Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte