>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik OMP103 Zorunlu Önlisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt YAZICI
Öğr. Gör. Mehmet Hanifi ATEŞ
Öğr. Gör. Halit Sinan ÇETİN
Öğr. Gör. Mine Nazan KERİMAK ÖNER
Öğr. Gör. Meryem KÜÇÜK
Öğr. Gör. Kemal KÜREKÇI
Arş. Gör. Dr. Gülcan ÖZKUM
Ögr. Gör. Dr. Onur CAN
Ögr. Gör. Dr. Barış DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel matematiksel işlemleri hızlı ve doğru bir şekilde yapar
2) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hesaplamalardaki matematiksel işlemleri, doğru ve etkin şekilde kullanır
3) Grafikleri yorumlar
4) Denklem çözer
5) Temel özdeşlikleri ve birinci dereceden eşitsizlikleri çözer

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Temel Matematik

Dersin İçeriği

Kümeler, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar, ondalık sayılar, devirli ondalık sayılar, taban aritmetiği, reel sayılar ve özellikleri, üslü sayılar, köklü sayılar, özdeşlikler ve çarpanlara ayırma, birinci dereceden denklem ve denklem sistemleri, oran-orantı, denklem kurma problemleri, eşitsizlikler, grafik okuma ve yorumlama

Haftalık Ders İzlencesi

1) Rasyonel sayılar
2) Rasyonel sayılar
3) Üslü sayılar
4) Üslü sayılar
5) Köklü sayılar
6) Köklü sayılar
7) Genel tekrar, problem çözme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Logaritma
10) Logaritma
11) Limit
12) Limit
13) Lineer cebir
14) Lineer cebir
15) Lineer cebir
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Erdik, E. ve Sarıkaya, Y. (2002), temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara.
2- Robert Atkins, Francis A. Carey, Çeviren:Okay, G. ve Yıldırır, Y. (2000), Organik Kimya, Bilim Yayıncılık, Ankara.
3- Selami Y. (2000), Temel Kimya, Başarı Yayınları, Ankara.
4- Temel ders kitabı

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte