>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çevre Teknolojilerine Giriş - II CKP110 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Erhan GENGEÇ
Dr. Öğr. Üyesi Sevgi FERSİZ
Dr. Öğr. Üyesi Melike İŞGÖREN
Öğr. Gör. Gülsün ÖZGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kirlenmiş suyun fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik özelliklerini sıralar.
2) Zehirli kirleticilerin sucul ekosistem üzerindeki etkilerini açıklar.
3) Su kalitesi parametrelerindeki değişimleri yorumlar.
4) Kirlenmiş akarsularda oksijen dengesi hesaplamalarını yapar.
5) Radyoaktif kirlenme, gürültü kirliliği ve toprak kirliliğini açıklar.
6) Çevresel sorunları, arıtım tekniklerini ve mevzuatı yorumlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta Düşük   Düşük Orta       Orta     Düşük Düşük    
2 Düşük Düşük Orta Düşük   Düşük Orta       Orta     Düşük Düşük    
3 Düşük Düşük Orta Düşük   Düşük Orta       Orta     Düşük Düşük    
4 Orta Düşük Orta Düşük   Düşük Orta       Orta     Düşük Düşük    
5 Orta Düşük Orta Düşük   Düşük Orta       Orta     Düşük Düşük    
6 Orta Orta Orta Düşük   Düşük Yüksek       Orta     Düşük Düşük    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çevre Teknolojilerine Giriş I

Dersin İçeriği

Temiz suyun fiziksel, kimyasal, mikrobiyolojik özellikleri, su kalitesi parametreleri, zehirli kirleticilerin sucul ekosistem üzerindeki etkileri, göl kirlenmesi, kirlenmiş akarsularda oksijen dengesi hesaplamaları, su kirlenmesinin kontrolü, su temini, su arıtım teknolojileri , mevzuat, radyoaktif kirlenme, gürültü kirliliği, toprak kirliliği.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dünyada su kaynakları,miktarı, dağılımı, hidrolojik döngü.
2) Suyun fiziksel ve kimyasal, bakteriyolojik özellikleri
3) Su kaynaklarının organik, inorganik ve mikrobiyal kirlenmesi
4) Suda organik kirleticiler ve kaynakları
5) Suda inorganik kirleticiler ve kaynakları
6) Suda mikrobiyal kirlenme ve kaynakları
7) Su kaynaklarının korunması ve arıtım teknikleri; fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kirlenmiş akarsularda oksijen dengesi hesaplamaları
10) Kirlenmiş akarsularda oksijen dengesi hesaplamaları
11) Göllerin kirlenmesi; ışık, termal tabakalaşma ve ötrofikasyon
12) Gürültü kirliliği, gürültü kontrolü, gürültü önleyici yapılar
13) Radyoaktif kirlenme, radyoaktivitenin ekosisteme tesirleri, radyoaktif atıkların uzaklaştırılması
14) Toprak kirliliği, ağır metaller, pestisitler,yapay gübreler
15) Grup halinde ödevlerin sunumu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- /

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Kısa Sınav

2

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte