>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sağlık Hizmetlerinde İletişim OMP209 Seçmeli Önlisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. İlknur ÇAVUŞOĞLU ZERENGÖK
Öğr. Gör. Tümay MERCAN
Öğr. Gör. Binnur TURAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişimi ve iletişim öğelerini tanıyarak, etkin iletişim için gerekli olan koşulları açıklar.
2) İletişim sürecini ve iletişim yöntemlerini tanır.
3) İletişim ile algılama ve dinleme arasındaki ilişkileri açıklar.
4) Beden dilinin iletişimdeki rolünü açıklayarak, iletişim engellerinin aşılmasında empatik yaklaşımı uygular.
5) Çalışma ortamında personel, hasta ve hasta yakınlarıyla sağlıklı iletişim kurar ve geliştirir.
6) Hasta hakları ve hasta haklarının uygulanmasında sağlık personelinin sorumluluklarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük
6 Yüksek Orta Yüksek         Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Bu ders, İletişim ve İletişim Öğelerinin Tanımlanması, Etkin iletişim ve Koşulları, İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim Yöntemleri, İletişim ve Algılama, İşitmek ve Dinlemek, Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci, Beden Dilinin İletişimdeki Rolü, İletişim Engelleri ve Aşılması, İletişimde Empatik Yaklaşım, Sağlık Personelinin Hasta ile İletişimi, Sağlık Personelinin Çalışma Ortamındakilerle İletişimi, Sağlık Personelinin İşiyle İlgili Yazılı ve Sözlü İletişimi,Hasta Hakları ve Hasta Haklarının Uygulanmasında Sağlık Personelinin Sorumluluklarını içerir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İletişim ve İletişim Süreci
2) İletişim Öğelerinin Tanımlanması
3) İletişim Yöntemleri
4) Etkin İletişim ve Koşulları
5) İletişim ve Algılama
6) İşitmek ve Dinlemek
7) Dinleme türleri ve Geri Bildirim Süreci
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Beden Dilinin İletişimdeki Rolü
10) İletişim Engelleri ve Aşılması
11) İletişimde Empatik Yaklaşım
12) Sağlık Personelinin Hasta ile İletişimi
13) Sağlık Personelinin Çalışma Ortamındakilerle İletişimi
14) Sağlık Personelinin İşiyle İlgili Yazılı ve Sözlü İletişimi
15) Hasta Hakları ve Hasta Haklarının Uygulanmasında Sağlık Personelinin Sorumlulukları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Dökmen Ü., İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2005
2- Cüceloğlu D., İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2012
3- BALTAŞ A., BALTAŞ Z., Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2009
4- Ergin A., Sağlık Hizmetlerinde iletişim, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011
5- Fotokopiler, sunu dokümanları ve ilgili materyal
6- Photocopies, presentation documents and related materials
7- Gerekli görülen ödevler
8- Required assignments
9- Gerekli görülen sınavlar
10- Required exams

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte