>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
E-devlet YYP204 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Cüneyd İkbal SARIOĞLU
Öğr. Gör. Deniz SARIYILDIZ
Öğr. Gör. Sadettin YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dünyada ve Türkiye’de sanayi toplumundan bilgi toplumuna doğru yaşanan dönüşümü analiz eder
2) Elektronik yaşamın güçlenmesi ile iş dünyası ve bürokrasideki yeni anlayışları ilişkilendirir
3) Elektronik yaşama ilişkin temel kavramları tartışır
4) Elektronik yaşamın, kişilerin sosyal/özel hayatları üzerindeki pozitif ve negatif etkilerini tartışır
5) Mevcut elektronik altyapısı ve e-devlet vizyonu ekseninde, Türkiye’yi diğer ülkelerle karşılaştırır
6) Yerel yönetim hizmetlerinde elektronikleşme ve siyasal katılım arasındaki korelasyonu açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük
2 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük
3 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük
4 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük
5 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük
6 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, yeni ekonomi düzeni, küreselleşme, sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci, teknolojik gelişmeler, kurumsal kaynak planlama, e-devlet kavramı, e-devletin gelişimi, e-devletin temel unsurları, e-devlet altyapı gereksinimleri, kamu yönetimi ve interaktif hizmet uygulamaları, dünyada ve Türkiye’de çağdaş e-devlet uygulamaları, Türkiye’nin e-devlet çalışmalarında dünyadaki konumunu öğrenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve ders içeriği üzerine genel bilgilendirme.
2) Giriş: Temel Kavramlar; e-devlet nedir? Elektronik yaşamın temel unsurları nelerdir? E-kurum, e-şirket ve e-vatandaş kavramları nelerdir?
3) Neden e-devlet? Yönetimde yapısal dönüşüm, Türk kamu yönetiminde idari reformu gerektiren nedenler, Türk kamu yönetiminde reform çabaları.
4) Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ile dünyada, Türkiye’de ve bireysel hayatta yaşanan dönüşüm, elektronik yaşamın insan hayatına katkıları ve sakıncaları.
5) Elektronik devletin amaçları: Şeffaflık, hız ve etkinlik, etkin ve yoğun katılım, bilgi alışverişi ile zaman ve enerji tasarrufu, karar verme süreçlerinin etkinliğine destek olmak.
6) Elektronik devlete geçerken yapılması gerekenler: Hukuksal ve teknolojik altyapı, finansman, insan kaynakları, hizmet altyapısı ve mekanizmasının teşkili, güvenlik ve gizlilik, vizyon ve misyon belirleme, koordinasyon.
7) Türkiye’de e-devletin durumu ve başlıca projeler: MERNİS, TAKBİS, VEDOP, POLNET, UYAP, SAY2000İ, YEREL NET, Yerel Bilgi Ağı Projesi.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Dünyada e-devlet uygulamaları: Amerika Birleşik Devletleri, Yeni Zelanda, Singapur, Hollanda, Portekiz, İsveç, İngiltere
10) Birleşmiş Milletler çalışmalarına göre dünyada e-devlet çalışmaları ve Türkiye’nin konumu
11) İş dünyası ve elektronik yaşam uygulamaları, dijital imza kavramı ve bürokraside/iş yaşamındaki olası etkileri
12) Yerel yönetim kurumlarında e-devlet uygulamaları: dün, bugün, yarın.
13) Öğrenci Sunumları: Elektronik hizmetlerde başarılı ve başarısız belediyecilik örnekleri
14) Öğrenci Sunumları: Elektronik hizmetlerde başarılı ve başarısız belediyecilik örnekleri
15) Türkiye’de e-devletin durumu ve başlıca projeler: www.türkiye.gov.tr adresi ile elektronik hizmetlerin birleştirilmesi ve E-Devlet Kapısı Projesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Şahin, Ali; Türk Kamu Yönetiminde Yapısal Dönüşüm ve E-Devlet, Konya, Çizgi Kitapevi, 2008.
2- United Nations E-Government Surveys (2002-2009)
3- Arslan, Mahmut; Akıncı, Sevcan Kılıç; Karapınar, Pınar Bayhan; E-İş - E-Devlet - E-Tik, Ankara, Siyasal Kitapevi, 2007.
4- Marquardt, Kurt; Gökçe, Orhan; (Ed.) E-Devlet: Gerçek Ya Da Hayal, Konya, Çizgi Kitapevi, 2008.
5- Uçkan, Özgür; E-Devlet - E-Demokrasi ve Türkiye, İstanbul, Literatür Yayıncılık, 2003.
6- Çeşitli film ve belgeseller ile internet siteleri
7- Various documentaries, films and internet sites.
8- E-devlet üzerine çeşitli ödevler
9- Homeworks about e-government
10- Vize ve final. Dersin sınavı Türkçe yapılacaktır.
11- Midterm and final. All exams will be Turkish in this lesson.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Örnek Olay
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte