>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hizmet Pazarlaması PAP201 Seçmeli Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Ertan KARAÇAY
Öğr. Gör. İsmail KILIÇASLAN
Öğr. Gör. Veysi UZUNKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hizmet pazarlamasını tanımlar, pazarlama ve müşteri karmasını bilir.
2) Hizmet türlerini ve hizmet kurumlarını ayırt eder.
3) Hizmetlerde pazarlama ve markalaşma stratejileri ve uygulamalarını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük     Yüksek   Orta       Yüksek Yüksek
2 Yüksek Düşük     Yüksek   Orta       Yüksek Yüksek
3 Yüksek Düşük     Yüksek   Orta       Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Pazarlamanın ve hizmetlerin gelişimi, hizmetlerin tanımı ve sınıflandırılması, hizmet işletmeleri, hizmetlerde pazarlama karması elemanları ve pazarlama stratejileri ile profesyonel hizmetler bireysel hizmetlerde müşteri tatmin yöntemleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hizmet Sektöründeki Büyümenin Nedenleri
2) HİZMET PAZARLAMASININ TANIMI VE KAPSAMI Hizmet Endüstrilerinde Gereken Üç Çeşit Pazarlama
3) Hizmetlerin sınıflandırılması.
4) Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün.
5) Hizmet pazarlamasında dağıtım ve fiyat.
6) Hizmet pazarlamasında tutundurma ve reklam
7) Hizmet pazarlamasında Satış tutundurma, halkla ilişkiler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Hizmet pazarlamasında kişisel satış ve doğrudan pazarlama
10) Hizmet pazarlaması ve personel
11) Hizmet ve müşteri
12) hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar
13) Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar
14) İlişkisel pazarlama.
15) Genel Değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hizmet Pazarlaması Çağıl Hale Özel, Deniz Karagöz Yüncü, Nazmi Kozak Detay Yayıncılık
2- Hizmet Pazarlaması BETA BASIM YAYIM Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu/ Yrd. Doç. Dr. Burcu Candan/ Yrd. Doç. Dr. Şenol Hacıefendioğlu/ Yrd. Doç. Dr. Kenan Aydın
3- Hizmet Pazarlaması Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk Eylül 2011 / 11. Baskı
4- Hizmet Pazarlaması ve Hizmet Kalitesi , ASİL YAYIN DAĞITIM Yrd. Doç. Dr. Kahraman Çatı/ Abdulvahap Baydaş ISBN:6050074000

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte