>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Turizm Pazarlaması PAP222 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Rezzan KASIM
Doç. Dr. Ehlinaz TORUN KAYABAŞI
Dr. Öğr. Üyesi Hale BÜTÜN BAYRAM
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Ertan KARAÇAY
Öğr. Gör. İsmail KILIÇASLAN
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hizmet pazarlamasının özelliklerini, zorluklarını ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenleri saptar ve ifade eder.
2) Turizm pazarlama kavramı açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
2                        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Hizmet Pazarlaması

Dersin İçeriği

Turizm Pazarlamasına Giriş / Pazarlama Bilgi Sistemi / Turizm Pazarlama Araştırması / Turizm pazarı-piyasası / Turizm Pazarının Makro ve Mikro Çevresi / Turistik Ürün / Turistik Ürünün Fiyatlandırması ve Fiyatlandırma Stratejileri / Turizmde Dağıtım ve Özellikleri / Turistik Ürünün Tutundurulması Çalışmaları / Turizm de Tanıtma / Turizm pazarlama politikası / Uluslararası turizm pazarlaması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Genel olarak pazarlama ve pazarlama kavramları
2) Pazarlamanın tarihsel gelişimi
3) Hizmet (Turizm) pazarlamasına giriş ve Turizm pazarlamasının özellikleri
4) Turistik ürün bileşenleri ve özellikleri
5) Turistik ürün yaşam dönemleri
6) Turistik ürün fiyatlandırılması
7) Turizm sektöründe pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme ölçütleri
8) Hizmet pazarlamasının karma elemanları (Ürün-Fiyat)
9) Hizmet pazarlamasının karma elemanları (Dağıtım-Tutundurma)
10) Hizmet pazarlamasının karma elemanları (İnsan-Fiziksel Kanıtlar-Süreçler)
11) SWOT Analizi, Türk Turizminin SWOT Analizi
12) Hizmet pazarlamasının değerlendirilmesi
13) Türkiye'de ve Dünya'da turizm pazarlama politikaları
14) Turizmde Tüketici Davranışı
15) Turizm pazarında ülkeler ve şehirler sıralaması
16) Turizm Pazarlamasının Geleceği ve Yeni Yöntemler

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte