>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İstatistik PAP108 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet Ufuk KASIM
Dr. Öğr. Üyesi Hale BÜTÜN BAYRAM
Öğr. Gör. Yasemin ASLAN
Öğr. Gör. Vasfi Nadir TEKİN
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Karar verme sürecinde kullanılacak verilen toplanabilmesi
1) Karar verme sürecinde kullanılacak verilen toplanabilmesi
1) Karar verme sürecinde kullanılacak verilen toplanabilmesi
1) Karar verme sürecinde kullanılacak verilen toplanabilmesi
1) Karar verme sürecinde kullanılacak verilen toplanabilmesi
2) İşletmelerde toplanan verilerin ilgili kişilere sunulmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
2) İşletmelerde toplanan verilerin ilgili kişilere sunulmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
2) İşletmelerde toplanan verilerin ilgili kişilere sunulmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
2) İşletmelerde toplanan verilerin ilgili kişilere sunulmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
2) İşletmelerde toplanan verilerin ilgili kişilere sunulmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılabilmesi
3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılabilmesi
3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılabilmesi
3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılabilmesi
3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılabilmesi
4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi işlevlerin araştırmada kullanılabileceğinin belirlenebilmesi
4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi işlevlerin araştırmada kullanılabileceğinin belirlenebilmesi
4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi işlevlerin araştırmada kullanılabileceğinin belirlenebilmesi
4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi işlevlerin araştırmada kullanılabileceğinin belirlenebilmesi
4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi işlevlerin araştırmada kullanılabileceğinin belirlenebilmesi
5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu işlevlerin hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğunun ve birbirlerine göre üstünlüklerinin belirlenebilmesi
5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu işlevlerin hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğunun ve birbirlerine göre üstünlüklerinin belirlenebilmesi
5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu işlevlerin hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğunun ve birbirlerine göre üstünlüklerinin belirlenebilmesi
5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu işlevlerin hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğunun ve birbirlerine göre üstünlüklerinin belirlenebilmesi
5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu işlevlerin hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğunun ve birbirlerine göre üstünlüklerinin belirlenebilmesi
6) Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanabilmesi
6) Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanabilmesi
6) Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanabilmesi
6) Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanabilmesi
6) Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanabilmesi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1                        
1                        
1                        
1 Yüksek Orta   Orta Orta Düşük Orta Düşük Orta Yüksek   Yüksek
2                        
2                        
2                        
2                        
2 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                        
3                        
3                        
3                        
3 Orta   Orta                  
4                        
4                        
4                        
4                        
4     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek   Yüksek Düşük   Orta
5                        
5                        
5                        
5                        
5   Orta Yüksek   Yüksek   Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Orta
6                        
6                        
6                        
6                        
6 Orta   Orta   Orta       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indeksler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Genel Bilgiler: İstatistiğin Konusu ve Kullanım Alanları Anakitle ve Örnek Örnekleme Değişken Kavramı Gözlem
2) Verilerin elde edilmesi, Frekans Dağılım Tablolarının Oluşturulması Frekans Dağılımları Nisbi Frekanslar Verilerin Grafikle Gösterilmesi
3) Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalama-Mod-Medyan İlişkisi)
4) Değişkenlik (Dağılım) Ölçüleri Standart Sapma Varyans Standardize Değer Değişkenlik Katsayısı
5) Olasılık Olasılık –İhtimal Teorisi Olay (Küme)
6) Olasılık kavramı Bağımlı ve Bağımsız olaylarda olasılık
7) Sayma kuralı Faktöriyel Permütasyon Kombinasyon Dağılım çeşitleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Binom (İki Terimli) Olasılık Dağılımı
10) Regresyon ve Regresyon Denklemi
11) Korelasyon
12) Ki-Kare Bağımsızlık Testi
13) Araştırma ve Deneme metotları
14) Genel tekrarlamalar
15) Alıştırmalar- Örnek Çözümler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İstatistiğe Giriş
1- İstatistiğe Giriş
2- İstatistik
2- İstatistik

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Alıştırma ve Uygulama
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma
5) Bireysel Çalışma
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Problem Çözme
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme
11) Proje Temelli Öğrenme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte