>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlamada İletişim PAP209 Zorunlu Önlisans 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

??? Öğretim Elemanı belli değildir
Doç. Dr. Ehlinaz TORUN KAYABAŞI
Doç. Dr. Sema YILMAZ GENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Elvan AKSEN
Öğr. Gör. Yalçın ARSLAN
Öğr. Gör. Tülin BAYRAKTAR
Öğr. Gör. Ertan KARAÇAY
Öğr. Gör. Simin YAZICI
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN
Ögr. Gör. Dr. Süheyla BAYRAKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlamanın iletişimle aralarındaki ilişkiyi açıklayabilme
1) Pazarlamanın iletişimle aralarındaki ilişkiyi açıklayabilme
1) Pazarlamanın iletişimle aralarındaki ilişkiyi açıklayabilme
1) Pazarlamanın iletişimle aralarındaki ilişkiyi açıklayabilme
2) Pazarlama iletişimi stratejileri
2) Pazarlama iletişimi stratejileri
2) Pazarlama iletişimi stratejileri
2) Pazarlama iletişimi stratejileri
3) Tutundurma karması elemanlarından reklamın pazarlama iletişimindeki yerini kavrayabilme
3) Tutundurma karması elemanlarından reklamın pazarlama iletişimindeki yerini kavrayabilme
3) Tutundurma karması elemanlarından reklamın pazarlama iletişimindeki yerini kavrayabilme
3) Tutundurma karması elemanlarından reklamın pazarlama iletişimindeki yerini kavrayabilme
4) Halkla ilişkilerin pazarlama iletişimine katkılarını kavrayabilme
4) Halkla ilişkilerin pazarlama iletişimine katkılarını kavrayabilme
4) Halkla ilişkilerin pazarlama iletişimine katkılarını kavrayabilme
4) Halkla ilişkilerin pazarlama iletişimine katkılarını kavrayabilme
5) Kişisel Satışın farklı yönleri ve pazarlama iletişimindeki önemini kavrayabilme
5) Kişisel Satışın farklı yönleri ve pazarlama iletişimindeki önemini kavrayabilme
5) Kişisel Satışın farklı yönleri ve pazarlama iletişimindeki önemini kavrayabilme
5) Kişisel Satışın farklı yönleri ve pazarlama iletişimindeki önemini kavrayabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1                        
1                        
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek
2                        
2                        
2                        
2 Orta Yüksek Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Düşük Yüksek Yüksek
3                        
3                        
3                        
3 Yüksek Orta Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Yüksek Orta
4                        
4                        
4                        
4 Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5                        
5                        
5                        
5 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Hizmet Pazarlaması, Pazarlamada İletişim, Müşteri İlişkileri Yönetimi

Dersin İçeriği

Pazarlama ve iletişim ilişkisi, pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri, pazarlama iletişimi ve ikna, pazarlama iletişimi stratejileri, pazarlama iletişimi mesajları, pazarlama karışımını tasarımlamak, pazarlama karması elemanları, tutundurma karması, iletişim süreci olarak reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, duyurum türleri, kişisel satış, satış tutundurma, satış tutundurma amaçları, satış tutundurma etkinlikleri, kurum kimliği, ürün, marka ve ambalaj, dağıtım ve fiyatın iletişim boyutu, doğrudan pazarlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İletişim Kavramı
2) İletişim Çeşitleri ve Modelleri
3) Teknik İletişim
4) İletişim Kurma Yolları, Engel ve Problemleri
5) Örgütsel İletişim Süreci
6) İletişimde Bilgi Teknolojileri
7) Bilgi Teknolojilerinin Örgütlere Sağladığı Hizmetler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İletişimde Yönetim ve Büro Yönetimi
10) Yönetici
11) İletişimde Pazarlama
12) Ürün, marka ve Ambalaj
13) İletişimde Halkla İlişkiler
14) Örnek olaylar
15) Genel Değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte