>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tüketici Davranışları PAP210 Zorunlu Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Leyla ŞENOL
Doç. Dr. Ehlinaz TORUN KAYABAŞI
Dr. Öğr. Üyesi Hale BÜTÜN BAYRAM
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Şimal ÇELİKKOL
Öğr. Gör. Veysi UZUNKAYA
Öğr. Gör. Sadettin YILMAZ
Öğr. Gör. Halide Hamide DUMAN
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN
Ögr. Gör. Dr. Süheyla BAYRAKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tüketici davranışlarına yönelik geliştirilmiş teorileri tanımlar
1) Tüketici davranışlarına yönelik geliştirilmiş teorileri tanımlar
1) Tüketici davranışlarına yönelik geliştirilmiş teorileri tanımlar
2) Tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlar.
2) Tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlar.
2) Tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlar.
3) Satın alma karar süreci modelini kavrar.
3) Satın alma karar süreci modelini kavrar.
3) Satın alma karar süreci modelini kavrar.
4) Öğrenme kuramlarını kavrar.
4) Öğrenme kuramlarını kavrar.
4) Öğrenme kuramlarını kavrar.
5) Güdü, Algılama, tutum ve ihtiyaçlar hakkında bilgi edinir.
5) Güdü, Algılama, tutum ve ihtiyaçlar hakkında bilgi edinir.
5) Güdü, Algılama, tutum ve ihtiyaçlar hakkında bilgi edinir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1                        
1 Yüksek Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek
2                        
2                        
2 Yüksek Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek
3                        
3                        
3 Düşük     Düşük             Düşük Düşük
4                        
4                        
4 Düşük     Düşük             Düşük Düşük
5                        
5                        
5 Düşük     Düşük             Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Müşteri İlişkileri, Genel İşletme, Çalışma Psikolojisi, Pazarla Araştırmaları

Dersin İçeriği

Ekonominin İşleyişi ve Piyasa Ekonomisinde Tüketicinin Yeri; Pazarlamada Tüketici Davranışının Yeri ve Önemi; Tüketici Davranışı Genel Modeli; Psikolojik Faktörler: Öğrenme ve bellek; Güdüleme ve İlgilenim, Algılama, Tutum, Kişilik, Benlik ve yaşam biçimi; Sosyo Kültürel Faktörler: Grup, Aile, Kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, Sosyal sınıf, kültür; Tüketici Satın Alma Süreci; Toplum ve Tüketici Davranışı; Tüketicinin Korunması be Tüketici Bilinci; Tüketici Haklarını Korumaya Yönelik Yasa ve Kuruluşlar; Çevre Koruma ve Tüketici Bilinci; Tüketici Eğitimi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tüketici ve tüketici davranışı kavramları.
2) Tüketici memnuniyeti ve toplam kalite.
3) Tüketici pazarları.
4) Tüketici hakları.
5) Satın alma davranışını etkileyen faktörler.
6) Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel faktörler.
7) Tüketici davranışlarını etkileyen kişisel faktörler.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler.
10) Satın alma karar süreci modeli, aşamaları ve davranışları.
11) Örgütsel satın alma davranışları
12) Örgütsel pazarlarda satın alma davranışları.
13) Uluslararası pazarlarda satın alma davranışı.
14) Uygulamalı örnekler.
15) Uygulamalı örnekler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte