>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yeni Pazarlama Teknikleri PAP212 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ednan AYVAZ
Doç. Dr. Leyla ŞENOL
Doç. Dr. Sema YILMAZ GENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Hale BÜTÜN BAYRAM
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Elvan AKSEN
Öğr. Gör. Yalçın ARSLAN
Öğr. Gör. Tülin BAYRAKTAR
Öğr. Gör. Simin YAZICI
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Megamarketing kavramı ve stratejilerini geliştirir.
1) Megamarketing kavramı ve stratejilerini geliştirir.
1) Megamarketing kavramı ve stratejilerini geliştirir.
2) Sosyal Pazarlamayı açıklar ve örneklerini verir.
2) Sosyal Pazarlamayı açıklar ve örneklerini verir.
2) Sosyal Pazarlamayı açıklar ve örneklerini verir.
3) İlişkisel pazarlamada veri tabanı uygulamalarının önemini açıklar.
3) İlişkisel pazarlamada veri tabanı uygulamalarının önemini açıklar.
3) İlişkisel pazarlamada veri tabanı uygulamalarının önemini açıklar.
4) Yeniden pazarlama ve senkronize edici pazarlama kavramları için örnekler verir.
4) Yeniden pazarlama ve senkronize edici pazarlama kavramları için örnekler verir.
4) Yeniden pazarlama ve senkronize edici pazarlama kavramları için örnekler verir.
5) Pazarlamama (Demarketing) ve elektronik-siber pazarlama kavramlarını açıklar.
5) Pazarlamama (Demarketing) ve elektronik-siber pazarlama kavramlarını açıklar.
5) Pazarlamama (Demarketing) ve elektronik-siber pazarlama kavramlarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1                        
1 Yüksek     Yüksek     Yüksek       Yüksek  
2                        
2                        
2 Yüksek     Yüksek     Yüksek       Yüksek  
3                        
3                        
3 Yüksek     Yüksek     Yüksek       Yüksek  
4                        
4                        
4                        
5                        
5 Yüksek     Yüksek     Yüksek       Yüksek  
5 Yüksek     Yüksek     Yüksek       Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde geleneksel pazarlama yaklaşımı, makro pazarlama, mikro pazarlama, turbo pazarlama, pazarlama hedefleri bakımından pazarlama çeşitleri, mega pazarlama, sosyal pazarlama, kombine pazarlama, sistem pazarlama, pazarı elde etme şekli bakımından pazarlama teknikleri, anlaşmalı pazarlama, ilişki pazarlaması, talep durumuna göre çağdaş yönetimsel pazarlama, dönüştürmeci pazarlama, uyarıcı pazarlama, geliştirmeci pazarlama, yeniden pazarlama, senkronize edici pazarlama, pazarlama, karşı pazarlama, veri tabanı pazarlaması ve maksi pazarlama, değer pazarlaması, post modern pazarlama, aydınlatılmış pazarlama ve elektronik-siber pazarlama, kullanılan dağıtım kanalları bakımından pazarlama teknikleri, bir dağıtıcı aracı olarak franchising yer almaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pazarlamada yeni tekniklerin kapsamı ve önemi
2) İnteraktif pazarlama
3) İlişkisel pazarlama
4) Politik pazarlama
5) Sürdürülebilir pazarlama
6) Veri tabanlı pazarlama
7) Değer temelli pazarlama
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Yeşil Pazarlama
10) Postmodern pazarlama
11) Radikal pazarlama
12) Gerilla Pazarlama
13) Pazarlama karmasındaki yeni gelişmeler
14) Türkiye’de yeni pazarlama tekniklerinin uygulanması
15) Yeni Pazarlama teknikleriyle ilgili örnek olay çalışması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte