>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama Yönetimi (ue) IYP108 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Öznur GÖKKAYA
Doç. Dr. Seher UÇKUN
Doç. Dr. Sema YILMAZ GENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Ali İhsan BAŞOL
Dr. Öğr. Üyesi Faruk BAŞTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Ufuk COŞKUN
Dr. Öğr. Üyesi Hıfzı Fatih YAKUT
Öğr. Gör. Emine DEMİRCİLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama kavramını, önemini, özelliklerini açıklar.
2) Pazarlama kavramını, önemini, özelliklerini açıklar.
3) Pazarlama anlayışının öğelerini uygular.
4) Pazarlama ve çevresi arasındaki ilişkiyi yorumlar, çevresel tehlike ve çevresel fırsat kavramlarını örneklendirir.
5) Şirketin ürünleri, hedef pazar ve kaynaklarına göre stratejilerini tanımlar.
6) Pazarlama karması elemanları arasındaki ilişkiyi kavrayarak uygular.
7) Stratejik planlama ve aşamalarını tanımlar.
8) Pazar kavramını tanımlar, pazar çeşitlerini sınıflandırır ve tüketicilerin davranışlarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Pazarlama anlayışı, hedef pazar stratejileri ve seçimi, tüketici davranışları, pazarlamanın çevresi, pazarlama karması elemanları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders tanımlama ve pazarlama kavramı
2) Pazarlamayı etkileyen ekonomik ve sosyal gelişmeler
3) Müşteri memnuniyeti ve pazarlamanın geleceği ve stratejik yönetim
4) Müşteri memnuniyeti ve pazarlamanın geleceği ve stratejik yönetim
5) Pazarlama stratejisi pazar ve alıcı davranışları
6) Pazar bölümleme, hedef pazar belirleme ve konumlama
7) Ürün ve marka stratejileri
8) Ara sınav
9) Fiyat stratejileri, dağıtım stratejileri ve dağıtım yönetimi
10) Tanıtım stratejileri, pazarlama stratejileri
11) Rekabet stratejileri
12) Büyüme stratejileri
13) Niş pazarlama stratejileri ve kendi kendine pazarlama
14) Pazarlama stratejilerinde güncel uygulamalar ve son gelişmeler
15) Pazarlama stratejilerinde güncel uygulamalar ve son gelişmeler II
16) Yarı yıl sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- PAZARLAMA YÖNETİMİ, TUNCER TOKOL, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2014.
2- PAZARLAMA YÖNETİMİ, A. HAMDİ İSLAMOĞLU, BETA YAYINEVİ, İSTANBUL, 2013
3- KOTLER VE PAZARLAMA, PHILIP KOTLER, SİSTEM YAYINCILIK , İSTANBUL

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte