>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler EYP120 Seçmeli Önlisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Murat BOLAT
Öğr. Gör. Birsen KÖSELE BAYHAN
Öğr. Gör. Ferruh KURUOĞLU
Öğr. Gör. Sacıt ÖNER
Ögr. Gör. Dr. Başak BALKIR GÜLEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkilerde temel amaçları ve yöntemleri açıklar.
2) Halkla ilişkiler faaliyetlerini ve araçlarını açıklar.
3) Halkla ilişkilerde temel politikaları açıklar.
4) İşletmelerdeki halkla ilişkiler faaliyetlerini açıklar.
5) Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçlarını açıklar.
6) Halkla ilişkiler faaliyetlerinin temelinde yatan örgütsel nedenleri açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu derste, Halkla İlişkiler ve tarihi gelişimi ile ilgili temel kavram ve terimler, Halkla İlişkilerin temel kuralları, Yol ve Yöntemler, Halkla İlişkiler Yönetim ve Organizasyonu, Halkla İlişkilerde hedef gruplar, Halkla İlişkilerde etkili teknikler ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkilerin tanımı, amacı, felsefesi
2) Halkla ilişkilerin gelişim öyküsü
3) Halkla ilişkiler reklam, propaganda ilişkisi
4) Halkla ilişkilerin örgütsel yapısı
5) Halkla ilişkilerde hedef kitleler
6) Halkla ilişkiler süreci
7) Halkla ilişkiler yöntem ve araçları I: Yüzyüze ve kitlesel iletişim
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Halkla ilişkiler yöntem ve araçları II : Yazılı ve basılı araçlar
10) Medyayla İlişkiler I : Yazılı basınla ilişkiler
11) Medyayla ilişkiler II : Görüntülü ve Sözlü basınla ilişkiler
12) Halkla ilişkilerin Sponsorluk ve destek hizmetleri
13) Halkla ilişkiler ve lobicilik
14) Halkla ilişkilerin uluslararası deontolojik ve etik yasaları.
15) Konuların tekrarı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ÇAMDERELİ, Mete, Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Salyangoz Yayınları, İstanbul, 2004
2- SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ezgi Kitabevi, Bursa, 1996
3- TOSUN, Nurhan Babür, Pazarlama Halkla ilişkileri ve Reklam Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönlü Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, ISBN 975 - 95 - 8

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte