>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Nalbantlığa Giriş ve Tarihçesi AAP121 Seçmeli Önlisans 1 Güz 1

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Sencer KARAGÜL
Öğr. Gör. Zülfikar ALTUNKANAT
Öğr. Gör. Mehmet Ali GÜLCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Nalbantlık mesleğinin tarihteki önemi bilir.
2) Günlük ayak kontrolünün önemini açıklar.
3) At ayak tuvaletinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
4) Atın ayak bakımında kullanılan aletleri listeler.
5) Sık görülen ayak problemlerini tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                        
2                          
3                          
4                          
5                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Nal Hazırlama ve Uygulama Tekniği

Dersin İçeriği

Nalbantlığın tanımı, Nalbantlık mesleğinin tarihteki önemi, Nal uygulanacak ata yaklaşma yöntemleri, At ayak tuvaletinde dikkat edilmesi gereken hususlar, Nalbantlık mesleğinde kullanılan malzemeler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Nalbantlık tarihçesi
2) Nalbantlık mesleğinin tanımı
3) Nalbant malzemelerinin tanıtılması ve malzemenin kullanımı
4) Ata yaklaşım yöntemleri
5) Ayak ve bilek eksenleri
6) Ayak yapısının adım ve gidiş yönleri
7) At nalları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) At nalı mıhları
10) Ortapedik nallar
11) Normal bir tırnağın yontulması ve nallanması
12) Ortapedik olarak tırnakların yontulması ve nallanması
13) Ata nal çakma uygulaması
14) Ata nal çakma uygulaması
15) Ata nal çakma uygulaması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- A Practical Guide to Horseshoeing.
2- 2- Farriery-Foal to Racehorse, Simon Curtıs,2003R-W Publication
3- 3- Complete Horseshoeing Guide-Wiseman

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte