>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Takı Tasarımı - I KUP209 Seçmeli Önlisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Görsel tasarım ilkeleri kullanarak yaratıcı bir dil oluşturur
2) Görsel tasarım ilkelerini kullanarak özgün tasarımların nasıl olacağını söyler.
3) Tasarımın görsel olanaklarını açıklar.
4) Tasarım öğe ve ilkelerini uygulamada kullanır
5) Tasarım öğe ve ilkeleri temelinde farklı malzemeler kullanarak takı tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Görsel anlatım dilini oluşturan temel öğe (nokta, çizgi, leke, renk, form, hacim...) ve ilkelerinin (ritm, denge, yön, oran, zıtlık...) verilmesiyle tasarım prensipleri, ölçütleri, tasarım safhalarının araştırılması, serbest deneme ve uygulama çalışmaları ve tasarımların oluşturulması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasarımın tanımı, tasarım piyasasındaki terimler ve örnekleri, tasarım-tasarımcı ilişkisi, tasarımı etkileyen faktörler.
2) Tasarım ilke ve öğeleri hakkında bilgi
3) Tasarım ilke ve öğeleri hakkında bilgi ve uygulamalar
4) Görsel anlatımda formların ikinci ve üçüncü boyutlarına hakim olma
5) Bir tasarımın meydana geliş safhalarının takip edilerek yeni tasarımlar oluşturulması
6) Konunun takip edilecek programın, ana fikrinin verilmesi
7) Konu ile ilgili araştırmaların yapılması sonucunda eskizlerin hazırlanması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tasarım safhalarının çıkarılması için eskizlerin oluşturulması
10) Tasarımın meydana getirilmesi-eskizlerin olusturulmasi
11) Tasarımın meydana getirilmesi- etüdler
12) Tasarımın meydana getirilmesi-eskizleri geliştirme-etüd
13) Tasarım geliştirilme safhaları
14) Tasarım kontrolü, tasarım geliştirme safhaları
15) Tasarım kontrolü, geliştirme safhaları ve pano sunumu
16) Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demir, Abdullah.Temel Plastik Sanatlar Eğitimi.Eskişehir.A.Ö.Fak.yay.1993.
2- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.
3- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.
4- May, Rolo. Yaratma Cesareti. İstanbul, Metis yay, 1998.
5- Enstice Wayne,Melody Peters. Drawingspace, Form And Expression.New Arnhaim Rudolf. Art And Visual Perseption. Losangeles University Of California Presa,1974 Jersey, 2003.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

25%

Ödev

2

50%

Diğer

2

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte