>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Takı Tasarımı - I | KUP209 | Seçmeli | Önlisans | 2 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ
1) Görsel tasarım ilkeleri kullanarak yaratıcı bir dil oluşturur
2) Görsel tasarım ilkelerini kullanarak özgün tasarımların nasıl olacağını söyler.
3) Tasarımın görsel olanaklarını açıklar.
4) Tasarım öğe ve ilkelerini uygulamada kullanır
5) Tasarım öğe ve ilkeleri temelinde farklı malzemeler kullanarak takı tasarlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Görsel anlatım dilini oluşturan temel öğe (nokta, çizgi, leke, renk, form, hacim...) ve ilkelerinin (ritm, denge, yön, oran, zıtlık...) verilmesiyle tasarım prensipleri, ölçütleri, tasarım safhalarının araştırılması, serbest deneme ve uygulama çalışmaları ve tasarımların oluşturulması
1- Demir, Abdullah.Temel Plastik Sanatlar Eğitimi.Eskişehir.A.Ö.Fak.yay.1993.
2- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.
3- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.
4- May, Rolo. Yaratma Cesareti. İstanbul, Metis yay, 1998.
5- Enstice Wayne,Melody Peters. Drawingspace, Form And Expression.New Arnhaim Rudolf. Art And Visual Perseption. Losangeles University Of California Presa,1974 Jersey, 2003.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte