>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Takı Sanatı Tarihi – I KUP113 Zorunlu Önlisans 1 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mine CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarih öncesi çağlarda takının toplum yaşamındaki yeri ve önemini açıklar.
2) Tarih öncesi çağlarda kullanılan takıların özelliklerini açıklar.
3) Kalkolitik Çağ’da kuyumculuk alanında yaşanan gelişmeleri sıralar.
4) Bronz Çağı’nda metalurji alanında yaşanan gelişmeleri sıralar.
5) Demir Çağı’nda metalurji alanında yaşanan gelişmeleri sıralar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1               Yüksek            
2               Yüksek            
3               Yüksek            
4               Yüksek            
5               Yüksek            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, tarih öncesi çağlarda kuyumculuk ve takı sanatının geçirmiş olduğu tarihsel süreçler, takının tarih öncesi çağlarda sosyal hayattaki yeri, önemi ve sosyo-kültürel bakımdan oynadığı rol ile takıların teknik ve estetik özellikleri oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tarih Öncesi Çağlar: Üst Paleolotik Çağ – Son Buzul Çağı’nda süslenme ihtiyacı ve ilk takılar.
2) Takı sanatı tarihinde Neolitik Çağ.
3) Takı sanatı tarihinde Kalkolitik Çağ.
4) Takı sanatı tarihinde Erken Bronz Çağı.
5) Takı sanatı tarihinde Mısır medeniyeti.
6) Mısır takılarının form ve teknik özellikleri.
7) Erken Bronz Çağı’nda Anadolu takılarının özellikleri.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Troya hazineleri.
10) Erken Bronz Çağında Asya kuyumculuk teknikleri.
11) Girit denizuygarlığı: Minos ve Mikenler takılarının özellikleri.
12) Takı sanatı tarihinde Hititler dönemi.
13) Bronz Çağında Avrupa takılarının özellikleri ve Demir Çağında Avrasya kültürü.
14) Demir Çağında Finikeliler ve Batı Asya kuyumculuğu.
15) Etrüsk ve Kelt kuyumculuk sanatı.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Türe, Atlan. (2006). Dünya Kuyumculuk Tarihi I (Takının Öyküsü). İstanbul: Goldaş Kültür Yayınları IV.
2- Türe, Atlan. (2006). Dünya Kuyumculuk Tarihi II. (Takının Öyküsü). İstanbul: Goldaş Kültür Yayınları V.
3- Türe, Atlan. ve Savaşçın, M. Yılmaz. (2000). Kuyumculuğun Doğuşu. İstanbul: Goldaş Kültür Yayınları.
4- Ders kitabı, konu ile ilgili slaytlar.
5- The textbook and slides on the subject
6- Derse gelmeden önce ders izlencesine göre ilgili konunun okunarak gelinmesi.
7- A curriculum based on reading about the subject before coming to class has transpired.
8- Yarıyıl ortasında 1 Ara Sınav, yarıyıl sonunda 1 Final Sınavı olmak üzere iki sınav yapılacaktır.
9- In the middle of semester 1 midterm, 1 final exam at the end of the semester will be two exams.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte