>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Takı Uygulama Atölyesi - II KUP120 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sevtap ÖRGEL
Öğr. Gör. Abdil SARAÇOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1- Kuyumculukta kullanılan mum çeşitlerini tanır ve kullanır.
2) 2- Mumdan model üretim, işleme, yöntem ve tekniklerini bilir.
3) 3- Mum malzemeden basit geometrik formları (küp,silindir, üçgen prizma) yapar ve döküme hazır hale getirir.
4) 4- Rölyef tekniğini bilir ve model hazırlar, model üzerinde ışık-gölge, boşluk-doluluk kavramlarını uygular.
5) 5- Mum malzemeden takı yapar ve döküme hazır hale getirir.
6) 6- Döküm sonrası tesviye işlemlerini yapar ve bitmiş ürün oluşturur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                          
2                            
3                            
4                            
5                            
6                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Mum malzemesinde kesme, delme, oyma, eğeleme, zımparalama tekniklerinin uygulanması, rölyef yapımı, mum malzemesinde ışık-gölge, boşluk-doluluk kavramlarını kullanarak takı yapımı

Haftalık Ders İzlencesi

1) Takı yapımında kullanılan mum malzemesinin tanıtımı
2) Mum işlenmesinde kullanılan malzemelerin tanıtımı ve kullanımı (mum kazıma spatulaları, mum eğeleri, havya ve adaptörü, testere, mum kılları, çelik pergel-cetvel, gönye)
3) İki farklı mum parçasının birleştirilmesi ve tesviye işlemi
4) Mum blok üzerine kesilerek çıkartılacak formun çelik cetvel ve çelik pergellerle ölçü aktarımı
5) Mum bloktan kıl testeresi ile geometrik formların kesilerek çıkarılması
6) Kesilerek çıkartılan formun içinin boşaltılması
7) Tesviye işlemi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Rölyef tekniğinin uygulamalı anlatımı
10) Rölyef çalışması
11) Tüm dönem bilgilerini kapsayan teknikleri kullanarak mum modelden takı yapımı
12) Tüm dönem bilgilerini kapsayan teknikleri kullanarak mum modelden takı yapımı
13) Tüm dönem bilgilerini kapsayan teknikleri kullanarak mum modelden takı yapımı
14) Dökümü yapılan mum modelin, döküm sonrası tesviye işlemleri
15) Dökümü yapılan mum modelin, döküm sonrası tesviye işlemleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Modan, Recai. 2005. Kuyumculuk Meslek Bilgisi. İstanbul. İstanbul Kuyumcular Odası Yayınları
2- Özer, Haşim. Büyükboğa, Ömer. Altay, Rıfkı. 2004.M.E.B, 2004.Kuyumculuk Meslek Bİlgisi.İstanbul.Devlet Kitapları Müdürülüğü
3- Benton Seymour Rabinovitch, Helen Clifford .2000 Merrell Publisher Limitd, Contemporary Silver Commissioning, Designing, Collec
4- MEGEP. 2005.Kuyumculuk Teknolojisi: Yarı Mamul Hazırlama. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
5- Özer, Haşim. Büyükboğa, Ömer. Altay, Rıfkı. 2004. Kuyumculuk V. Sınıf İş ve İşlem Yaprakları. İstanbul. Devlet Kitapları Müdürlüğü
6- MEGEP. 2005. Kuyumculuk Teknolojisi: Cilalama. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
7- Tuluk, Hasan. 2008. Türk Süsleme Sanatları İçerisinde Metal Sanatı. Ankara. MEB Yayınları
8- Özer, Haşim. Büyükboğa, Ömer. Altay, Rıfkı. 2004. Kuyumculuk lV . Sınıf İş ve İşlem Yaprakları. İstanbul. Devlet Kitapları Müdürlüğü
9- KUYUMCULUK EL ALETLERİ VE MAKİNELERİ
10- Jewelry tools and machinery
11- antik ve çağdaş takı literatür taraması
12- antique and contemporary jewelry in the literature
13- 1 ARA SINAV 7 UYGULAMA VE 1 FİNAL
14- 7 Application 1 midterm and 1 final
15- /http://megep.meb.gov.tr/mte program modul/modul pdf/215ESB007.pdf
16- http://megep.meb.gov.tr/mte program modul/modul pdf/215ESB007.pdf
17- /http://www.wearableartblog.com/my weblog/jewelry-designers
18- /http://www.wearableartblog.com/my weblog/jewelry-designers

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte