>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Takı Tasarımı - II KUP210 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel sanat öğeleri ve ilkeler yardımıyla tasarım yaparken aynı zamanda ürün- kullanıcı-malzeme- estetik- tasarım-işlevsellik gibi bazı terimleri tanımlar, tanımları kavrar, tasarımlarını bu kriterleri de göz önüne alarak tasarlar
2) Bu kavram, kriter ve özellikleri baz alarak düşüncelerini, yaratıcılığını katarak hazırlanan özgün tasarımlar yapar.
3) Tasarlanan tasarımların üretim aşamasına kadar olan süreçte yaşananları fark eder ve tasarım aşamalarını öğrenir ve kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Ürün tasarımı- kullanıcı, ürün tasarımı-malzeme, ürün tasarımı-teknik, tasarımcı-tasarım, ürün tasarımı-işlev, ürün tasarımı-üretim, ürün tasarımı-estetik, ürün tasarımı-kullanıcı, ürün tasarımı-malzeme ilişkisi göz önüne alınarak özgün çalışmalar elde edilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasarımın tanımı ve önemi
2) Tasarımda yaratıcılık
3) Tasarımda kullanılan temel terimler (zemin, şekil, biçim, kreasyon, stil, moda vs.)
4) Tasarımda kullanılan temel terimler (tasarlama, tasarı, tasarım, tasar, tasarımcı, görsel algı...)
5) Tasarım aşamaları hakkında bilgi verme (tasarım konusunu belirleme, proje ile ilgili araştırma yapma, veri toplama, tasarım panosu hazırlama hakkında bilgi, takı biçimini belirleme, örnek çizimler yapma, modelden model geliştirme, takı modeline karar verme, örnek ürün için kalıp hazırlama, kalıp analizi yapma, ürün kontrolü (denenmesi), gerçek ürün (prototip), üretim çizimi yapma, kalite kontroülü yapma, maliyet hesabını çıkarma, sunuş çizimleri oluşturma, tasarım raporu hazırlama, dosyalama, sunuş...)
6) Konuyu belirleme, piyasa araştırması yapma, analiz etme
7) Araştırma ve bilgi toplama
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tasarım panosu hazırlıkları
10) Takı eskizleri tasarlama
11) Eskizlerin değerlendirilmesi
12) Eskizlerin detaylandırılması
13) Çalışmaların değerlendirilmesi-uygulama faliyetleri
14) Renklendirme ve dosyalama-uygulama faliyetleri
15) Sunuş, portföy hazırlama-uygulama faliyetleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demir, Abdullah.Temel Plastik Sanatlar Eğitimi.Eskişehir.A.Ö.Fak.yay.1993.
2- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.
3- May, Rolo. Yaratma Cesareti. İstanbul, Metis yay, 1998.
4- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Benzetim
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

25%

Diğer

1

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte